Monitor van eerste iMacs (266 mhz) te gebruiken?

Ik vroeg mij af of een monitor van een oude iMac 266 mhz gebruikt kan worden op een andere mac.

Daarom heb ik er een opengemaakt.
Ik zie dan dat de stekker van de monitor erg veel lijkt op een VGA stekker, maar helaas, hij is groter. de aansluiting is anders.

Weet iemand of dit kan met een verloopstekker ? Of komt er toch meer bij kijken ?

Groeten,

Antonie

je kunt je afvragen of het sop de kool waard is. je hebt het tenslotte wel over een zeven jaar oude 15". Elke dag dat een drie jaar oude CRT nog acceptabel beeld geeft, beschouw ik als mooi meegenomen: Die heeft dan toch al 1000 dagen staan branden.

er komt toch meer bij kijken. veel meer dan je denkt. plus de 15 inc monitors kun je volgends mij gewoon gratis afhalen bij iedereen die er nog 1 heeft staan! ze zijn er in overvloed oke ze zien er niet zo leuk uit maar ik vind die van een 7 jaar oude mac vaak erg slecht. google maar eens dan kom je wel achter een hoop dingen.. ik heb wel eens een headles imac g3 server gemaakt. het ias een hoop werk.

De stekker aan de binnenkant lijkt mij een standaard 15 polige apple monitor plug.

Daarvoor zijn gewoon verloopjes naar vga te krijgen. maar waar weet ik niet en ervaring
heb ik niet. Mijn G3 doet namelijk (nog) dienst bij mijn moeder. (zeeuws he)

Verder zou ik niet weten wat er zo moeilijk aan is.

het probleem is de voeding van de monitor zelf de hele mac moet werken zo dat je beeld kunt gebruiken anders schakeld hij bij opstrarten het beeld weer uit

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben er echter nog niet helemaal uit.

[quote:20d18e227b]De stekker aan de binnenkant lijkt mij een standaard 15 polige apple monitor plug. [/quote:20d18e227b]

Dit is lastig zoeken. De huidige VGA stekker is volgens mij ook 15 polig. Heeft het misschien ook een naam / aanduiding? Of heet het gewoon Apple monitor plug ?

[quote:20d18e227b]ik heb wel eens een headles imac g3 server gemaakt. het ias een hoop werk.[/quote:20d18e227b]

Hiernaar ben ik toch wat nieuwsgierig geworden. Het lijkt mij inderdaad een hele klus maar wel erg leuk. Heb je hiervan nog wat info?

[quote:20d18e227b]het probleem is de voeding van de monitor zelf de hele mac moet werken zo dat je beeld kunt gebruiken anders schakeld hij bij opstrarten het beeld weer uit[/quote:20d18e227b]

Het lijkt er op dat jij dit al eens geprobeerd hebt. Is het te doen?

groeten,

Antonie

[quote:1716a6fdc9="tonie"][quote:1716a6fdc9]De stekker aan de binnenkant lijkt mij een standaard 15 polige apple monitor plug. [/quote:1716a6fdc9]Dit is lastig zoeken. De huidige VGA stekker is volgens mij ook 15 polig. Heeft het misschien ook een naam / aanduiding? Of heet het gewoon Apple monitor plug ? groeten,

Antonie[/quote:1716a6fdc9]
Een apple monitor plug is een D15 plug. Dat zijn dus 2 rijen pootjes van 8 en 7. Een vgaplug is 3 maal 5 pootjes. Ik heb een verloopje maar daar zitten diverse dipswitches op. Heb het nooit doorgemeten dus heb geen flauw idee wat er daarbinnen gebeurd.

Ik zou toch gewoon eens zoeken op apple monitor plug .