Monitor voor MacMini

Ik wil graag een gebogen monitor voor mn MacMiniM1 en dacht aan deze : Samsung LU32R590CWRXEN 32" 4K.
Wie kan me adviseren of dit een goeie keuze zou kunnen zijn?
Of is een vlakke monitor een betere keuze?

Ik zou in ieder geval een monitor met USB-C ingang (197 stuks) kiezen.

Wellicht dat je zo’n 34" breedbeeldmonitor nog iets vindt.

Wel heb ik dan de vraag, moet ik kiezen voor 32" 3840x2160px of voor 34" 3440x1440px.
Ik zou die moeten kunnen vergelijken naast elkaar, maar tis moeilijk een winkel vinden die ze beiden als showmodel heeft staan.

Het grote voordeel van de 34" breedbeeld monitor is dat je die in zijn native resolutie (3440x1440px) kunt gebruiken. Je computer hoeft het beeld niet te schalen. (snel, geen schalingsartefacten)

De 32" 4K monitor ga je waarschijnlijk niet in zijn native resolutie (3840x2160px) gebruiken. Ik heb zelf zo’n 32" 4K en die gebruik ik geschaald (3008x1692).

Ligt een beetje aan je bduget. Ik heb nu een 35" inch monitor van LG en die werkt hier prima op de MacMini. Boxjes erin zijn prima, kwaliteit is goed en inderdaad USB-C. Daar loopt alles over. Poorten op de monitor, beeld etc. Helemaal perfect.

En wat vlak of gekromd betreft, dat is een persoonlijke keuze. Mijn 32" scherm is vlak, maar een gekromd scherm had ik ook prima gevonden, zeker als het scherm groter dan 32" is.

Ik ervaar het niet als storend! Een goede app om je schermvensters te managen (ik gebruik Magnet) is wel handig :wink:

Het verschil in resolutie, hoeveel maakt dat uit om een goed beeld te behouden?
Een 32" heeft 3640x2160 en is 16/9, en een 34" heeft 3440 x 1440 en is 21/9.
Dan vraag ik me af op de 32" heb je dan een betere resolutie in beeld.
Terwijl op 21/9 er meer op hets scherm kan geplaatst worden, weliswaar dan in lagere resolutie.
Maar of dit echt zo direct zichtbaar is?
Het moeilijke is dat men dit ongeveer nergens naast elkaar kan uittesten.

Het zijn allebij goede monitoren. De 34" breedbeeld is nog iets breder. Daar kun je dus meer vensters op náást elkaar zetten. Dat kan handig zijn.

Die 32" ga je waarschijnlijk gebruiken op 3008x1692 pixels.
De 34" kun je gebruiken op (native) 3440x1440 pixels.

32" meer hoogte.
34" meer breedte.

Aan jou de keuze. :slight_smile: