Monitoren en Power Mac - Wel of geen Apple Display

Monitoren en Apple computers:

Ben je afhankelijk van Apple display? Of zijn er andere (goedkopere) merken aan te schaffen. (gebruik nu een iMac - wil overstappen naar een power mac - hen niet het budget om ook zo’n flatpanel te kopen)

Wat gebruik jij? Wat heeft het gekost?

Is dit misschien iets voor u? http://www.itpro.be/trade/productview/90/17/

Is wel een nieuwe, maar moet volgens mij ook 2de hands te vinden zijn.

8)

Jawel dat zou iets kunnen zijn, maar wat ik mij af vraag is of het perse apple moet zijn of dat je er ook een "pc" monitor aan kan hangen.

Een recente Powermac beschikt standaard over twee poorten om een beeldscherm aan te sluiten: een DVI-poort en een ADC-poort.

Dit zijn digitale aansluitingen (in tegenstelling tot de standaard VGA-pc aansluitingen, of de VGA-aansluiting die op m’n adaptortje zit bij m’n iBook).

Nu is het zo dat je het gemakkelijkst op de DVI-poort een DVI-scherm hangt en op de ADC-poort een Apple-scherm (deze poort is typisch Apple).

Maar… geen nood, op deze poorten kan je zonder problemen via een adaptorstukje eender welk ander scherm aansluiten. Bv. een adaptor ADC → DVI is mogelijk zodat je twee digitale beeldschermen die niet van Apple zijn kan aansluiten, of een DVI-VGA, zodat je een gewoon pc-scherm kan aansluiten, enz.

Dus… om op je vraag te antwoorden: met een adaptor (die je bij de AppleStore kan kopen) kan je eender welk (pc-) scherm op een Powermac aansluiten. Gewoon even controleren welke poort je nodig hebt.

Greetz,
tfmichie

Geweldigheid! Dank je voor deze info! Komt mooi uit want ik heb nog de nodige 17" monitoren hier staan. Dus als ik het goed begrijp kun je GEEN 2 analoge VGA monitoren aan een power mac hangen?

Thx

[quote:9716b25147="crazy ivan"]Dus als ik het goed begrijp kun je GEEN 2 analoge VGA monitoren aan een power mac hangen?

Thx[/quote:9716b25147]

WEL. Mits je kaart twinview is. :wink:

Ola TorZ!

En welke kaarten zijn dan ‘TWIN’?

Denk er over om een G4 1 GHZ te kopen… G5 is ietsjes boven mijn… Lalala Je weet hoe het gaat.