Monitorkeuze

Ik heb gisteren de 23" CD gekocht icm met een MacBook Pro 2.0 Ghz, de 18e worden ze naar me verstuurd dus ben erg benieuwd.. Ik vond de 23" Erg mooi icm met mijn MacBook, allebei grijs..

Volgens mij ben ik alleen vergeten een DVI -> VGA adaptor te kopen aangezien deze niet standaard wordt meegeleverd?

Ook zag ik dat World of Warcraft te krijgen was, dus ben erg benieuwd hoe dit loopt op een 23"… Alhoewel ik de computer niet voor gamen ga gebruiken wil ik toch wel weten hoe dat loopt…

Groeten!

Maar wat zou je met een DVI->VGA adapter willen? Heb je hierbij toch niet nodig? Maar ik vermoed dat er bij de MacBook Pro wel een wordt geleverd (bij mijn Powerbook 15" zat er ook een).

Hmm, weet ik niet zeker of ze die meeleveren.. ik hoop het wel, anders moet ik ff langs de lijnbaan

Ik zou persoonlijk voor de Eizo Coloredge gaan, gezien ik de Apple monitoren iets teveel verschillen vind hebben qua kwaliteit, levering en stabiliteit. Ondanks dat het een goede monitor is vind ik de Eizo een sterker systeem bij de nieuwe G5 Hardware.

[/code]

[quote:67a4af36f1="3mph"]Hmm, weet ik niet zeker of ze die meeleveren.. ik hoop het wel, anders moet ik ff langs de lijnbaan[/quote:67a4af36f1]

Voor die Cinema Display heb je in ieder geval geen adapter nodig! Zowel het scherm als je MBP hebben een DVI aansluiting :wink:

Een kennis van mij heeft een Eizo CG210, en ik moet zeggen dat dat het beste scherm is wat ik tot nu toe gezien heb(uitgezonderd zijn grotere broer maar die kost ook een vermogen) Volledig egaal grijs. En dat heb ik bij Apple en Lacie nog nimmer gezien. Lacie is bovendien ook nog behoorlijk hard. Als je het ervoor wil uitgeven is de keuze dus niet moeilijk.

Ik heb een Acer 1916W 19" breedbeeld LCD gekocht. Alleen VGA (geen DVI), maar een prima beeld icm mijn PowerBook 12". Natuurlijk zijn de Lacie en Eizo schermen beter, maar ook veel duurder: de Acer kost 259 euro (395 voor de 20"; minder dan de helft van wat Apple vraagt voor de 20").

[quote:b24e7c96d7="3mph"]Hmm, weet ik niet zeker of ze die meeleveren.. ik hoop het wel, anders moet ik ff langs de lijnbaan[/quote:b24e7c96d7]

Kakken zonder douwen,… hij kan er zonder tussenkomst van allerlei verlopen, stekkers of andere toeters en bellen zo in. Works like a charm.

:stuck_out_tongue:

[quote:f0ead0cc5d="Geveke"]Ik heb een Acer 1916W 19" breedbeeld LCD gekocht. Alleen VGA (geen DVI), maar een prima beeld icm mijn PowerBook 12". Natuurlijk zijn de Lacie en Eizo schermen beter, maar ook veel duurder: de Acer kost 259 euro (395 voor de 20"; minder dan de helft van wat Apple vraagt voor de 20").[/quote:f0ead0cc5d] Alleen gaat het in dit geval om een vergelijking van echte kwaliteitsmonitoren voor grafisch gebruik. Ik ben niet op de hoogte van de kwaliteit van die Acer, maar een kritische blik op de schermweergave (100% egaal grijs) en instellingsmogelijkheden tbv calibratie is in dit draadje een must lijkt mij. De Apple 20" hoort er eigenlijk ook niet bij. Nogmaals, ik ben benieuwd naar de kwaliteiten en de instellingsmogelijkheden van de vernieuwde 30" en naar een update van de 23" van Apple.

Als je een 23" of 30" wilt, heb je dan ook naar de Dell modellen gekeken? Stukken voordeliger dan de Apple monitoren en veel meer aansluitmogelijkheden.