monitorproblemen I-Mac na installeren OSX

Hallo iedereen, Na het installeren van OS-X op mijn I-mac, begon mijn monitor zich erg vreemd te gedragen. Soms kreeg ik geen beeld, soms ineens een zeer wazig en geheel uit elkaar getrokken beeld of volledig blauwig beeld en af en toe normaal beeld. Erg vreemd allemaal. Ik heb direct de hele computer leeggehaald, geinitialiseerd en Systeem 9.2 erop gezet. De monitor bleef zich 'vreemd' gedragen. Ik heb geprobeerd de P-Ram te legen. Na de eerste Pram lijkt het alsof de mac stilstaat, er komt een heel zacht snel tikkend geluid uit de I-Mac, verder niks. Bij herstart blijven de monitorproblemen. Apple ontkent dat deze problemen iets te maken hebben met het installeren van OS-X, maar ik heb nu al van twee andere mensen hetzelfde gehoord. Wie oh wie is dit ook overkomen en hoe ben je er wel of niet vanaf gekomen. Een collega met hetzelfde probllem heeft na het installeren van de nieuwste drivers het probleem weten te verhelpen. Als dit een veelvoorkomend probleem is lijkt het me dat mensen hierover geinformeerd moeten worden. Groeten, Belinda

het klinkt mij in de oren als een hardware probleem, lijkt me toevall dat dit gebeurt is na het installeren van OS X, heb zelf ook 2 iMac's en daar is helemaal niets mee aan de hand, die lopen als een zonnetje onder X..

Breng em anders gewoon naar je apple dealer.

er zit toch altijd een hardware-test cd bij een iMac. Stop die is erin en kijk wat die aangeeft.

Succes

Igor

Hallo iedereen,

Nou, ik ben eruitgekomen, het monitorprobleem is opgelost. Het is n.m.l. zo dat OS X andere firmware nodig heeft dan de wat oudere I-MAcs. Ondanks dat deze mac in de lijst van probleemloos te installeren OS-X staat is dit 9 van de 10 keer niet het geval. Ik ben naar het volgende adres gegaan:

http://kbase.info.apple.com/cgi-bin…graphy=

Aldaar de 'iMac Firmware Update 4.1.9' gedownload, op CD gebrand en volgens de gebruiksaanwijzing geïnstalleerd op de I-Mac. Probleem opgelost!!!

Lees voor het installeren, goed de gebruiksaanwijzing.
Je moet de firmware n.m.l. installeren, vervolgens een herstart geven met de programmeursknop ingedrukt, wachten tot je een lange toon hoort. Als deze stopt kun je de programmeursknop loslaten (zit naast de herstartknop aan de zijkant van de Mac, eventueel paperclip gebruiken). De computer start opnieuw op en vanaf nu is je monitor weer helemaal de 'oude'.

Veel succes