Monolingual veilig?

Even een newbie vraagje:

Als ik monolingual gebruik om de echte exotische talen te verwijderen, loop ik dan enig risico op een onstabiel systeem of werkt de tool gewoon vlekkeloos.

Graag ervaringen!

Het belangrijkste bij dit soort apps is, dat je gebruiksaanwijzing goed leest, nadenkt en een backup hebt. Ik heb Monolingual wel eens gebruikt, maar ik heb een voorkeur voor Youpi Optimizer. Uit de reviews op Versiontracker en Macupdate heb ik begrepen dat je in Monolingual goed moet oppassen wat je aanvinkt, kwestie van de read me lezen dus. Voor het systeem maakt het niets uit of er talenondersteuning is in één taal of in honderd talen. Ik verwijder ongebruikte talen al sinds het begin van OSX en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik zou zeggen probeer eerst eens een enkele taal te verwijderen die je toch niet gebruikt, als dat werkt, verwijder je gewoon alle talen die je toch niet gebruikt.

Feedback op Versiontracker Handig om even door te nemen, staan ook tips tussen waar je op moet letten.

Mocht je je (nieuwe) system opnieuw moeten installeren dan kun je ook al tijdens de installatie aangeven welke talen je wel of niet wilt installeren en dat werkt dan makkelijker dan wanneer je dat nog een keer achteraf moet doen.

Als newbie zou ik er gewoon van afblijven; je zal niet de eerste zijn die later toch problemen tegenkomt, dan wel zijn Spaanse spellingscontrole mist in Mail. En waarvoor? 200MB meer HD ruimte?! :roll:

200MB?

Dat is inderdaad niet helemaal de moeite. Ik ontgroei eerst mijn “newbie” status wel!

:wink: