monorail in je tuin

Mijn café heeft een terras, en geen tuin.

[quote:2464809279="Zora la rousse"]Mijn café heeft een terras, en geen tuin.[/quote:2464809279]

Daar kannie ook wel langsvliegen hoor!

Maar je kan er geen boomhut in kwijt.

Als je de tafels ferm opstapelt kom je al een eind hoor! :lol:

De Engelsen noemen een rariteit in de tuin een ”Follie,” en soms gaan ze je verbeelding te boven:

[img:4f84dd0633]http://www.users.bigpond.com/mpthomas/secretgarden/Heligan/mudmaid.jpg[/img:4f84dd0633]

In de 19e eeuw was je landgoed, als je rijk was, niet compleet zonder een of andere follie. De laatste jaren worden ze herontdekt en gerestaureerd. Ergens in Nederland zijn ze dit soort follies aan het opknappen, maar ik weet niet waar.

Kijk onder andere op deze site.

Deze site over follies is ook leuk.

[quote:09f5eb8424="Zora la rousse"]De Engelsen noemen een rariteit in de tuin een ”Follie,” en soms gaan ze je verbeelding te boven:

[img:09f5eb8424]http://www.users.bigpond.com/mpthomas/secretgarden/Heligan/mudmaid.jpg[/img:09f5eb8424][/quote:09f5eb8424]
Leuk als er wat kleine kinderen op bezoek komen en in de tuin gaan spelen.
Komen meteen met een jeugdtrauma naar binnen rennen… :stuck_out_tongue:

Toch wel handig zo'n monorail in de tuin..... :lol:

2004.....?? :o

Ik was ook al bezig mijn vraagtekens te zetten...

Ik denk dat Turb ineens moest denken aan het mono-rail draadje van een poosje geleden.

Of is het ZIJN tuin … ? :?

De ontwikkelingen gaan wel snel, dus je kunt dit draadje best "technisch" wat breder zien dan alleen zijn titel. Sinds 2004 hebben we best aardig wat gebruiksgemak erbij gekregen. Onlangs nog de rabo-mobiel service.... Gaan we echt in de nabije toekomst met ons mobieltje betalen?

Leuk! Maar ik zou zelf liever een full-motion flight simulator bouwen :P

[quote:3cf3613b76="Zora la rousse"]De Engelsen noemen een rariteit in de tuin een ”Follie,” en soms gaan ze je verbeelding te boven: In de 19e eeuw was je landgoed, als je rijk was, niet compleet zonder een of andere follie. De laatste jaren worden ze herontdekt en gerestaureerd. Ergens in Nederland zijn ze dit soort follies aan het opknappen, maar ik weet niet waar.[/quote:3cf3613b76] Een beetje ruimdenkende grondbezitter had in die jaren niet alleen een eigen follie, maar daarbij ook nog een eigen kluizenaar in zijn tuin.

Maar alles leuk en aardig: follie, achtbaan, monorail, boomhut…
Michael Jackson heeft een heel pretpark.

En er was eens een Afrikaanse dictator die op bezoek was geweest in Europa. Nadat hij in Frankfurt was overgestapt, wilde hij ook een vliegveld met moderne vertrekhallen en een paar van die slurfen. Helaas kwam daar maar anderhalve cessna in de week (en stierf de helft van de bevolking aan honger of aids) maar dat maakt voor een beetje dictator niet zoveel uit.