Beste Maccers,
Ik weet het een Windows font. Maar een klant wil graag dit letertype gebruiken in zijn huisstijl. Nu ben ik op zoek naar een Mac alternatief of een beschikbare Monotype Corsiva voor Mac. Maar volgens mij is die er niet… Wat wijs om te doen?
Ik heb al een beetje op what the font en myfont rond gehangen, maar wordt niet veel wijzer… Een zoekopdracht op de lettertype op macosx.nl leverde ook niet veel op.
thnx, Roel
Als het goed is kan je deze op MacOsX gewoon laden. Een Windows font heeft meestal de extensie TTF. Deze herkent MacOsX ook!!!
Suc6
userx01
(UserX01)
26 augustus 2006 om 21:06
Hallo,
De Monotype Corsiva kan je gewoon downloaden ff zoeken, of door de klant laten opsturen. Deze in een mapje stoppen en laden in Suitecase.
Tevens lijkt onder andere de Zapf Chancery en de Delphin er wel aardig op.
maxunamax
(maxunamax)
27 augustus 2006 om 18:39
[quote:b2707da922="UserX01"]Hallo,
De Monotype Corsiva kan je gewoon downloaden ff zoeken, of door de klant laten opsturen. Deze in een mapje stoppen en laden in Suitecase.
Tevens lijkt onder andere de Zapf Chancery en de Delphin er wel aardig op.[/quote:b2707da922]
De delphin lijkt er helemaal niet op… hij mist de klassieke ‘swashes’… de chancery is natuurlijk het cliché… Corsiva geeft een eigen gezicht zeg maar.
ff downloaden lijkt me onzin, het is een betaal-font, én géén freeware! ik heb zo’n vermoeden dat de klant hem alleen heeft in Pc-formaat…
TTf is laadbaar op de mac… (PC Postscript is daarentegen op de PC iets anders dan voor de mac)
userx01
(UserX01)
27 augustus 2006 om 23:21
[quote:1daac2cf00="maxunamax"][quote:1daac2cf00="UserX01"]Hallo,
Tevens lijkt onder andere de Zapf Chancery en de Delphin er wel aardig op.[/quote:1daac2cf00]
De delphin lijkt er helemaal niet op… hij mist de klassieke ‘swashes’… de chancery is natuurlijk het cliché… Corsiva geeft een eigen gezicht zeg maar.
ff downloaden lijkt me onzin, het is een betaal-font, én géén freeware! ik heb zo’n vermoeden dat de klant hem alleen heeft in Pc-formaat…
TTf is laadbaar op de mac… (PC Postscript is daarentegen op de PC iets anders dan voor de mac)[/quote:1daac2cf00]
Zei ook niet dat ze precies het zelfde waren.
En downloaden kan natuurlijk iedereen, ff zoeken.