Mooie zwaartekracht - collisie engine (flash)

http://www.planetdan.net/pics/misc/tetka.html

Mooi mooi!

Verbazingwekkend. Heel mooi. Als je refresht valt de dame anders. Ben blij dat ik die dame niet ben. Het zal wel zeer doen :)

Schitterend!! En wat fantastisch dat de val ook, zo te zien, volgens de wetten van de mechanica gebeurt.

Als je al dood of verdoofd bent wel!

dit kan je zeer gemakelijk maken in een 3D programma als je met bones kan werken. Dan is er echt niets aan om dat te maken :)

Konijn, natuurlijk zal het wel snel in een 3d programma gemaakt zijn, als je daar de juiste krachtvelden op loslaat, dan berekent het programma alles zelf, bijvoorbeeld reactor voor max.

Maar hier is het wel in flash, en telkens je refreshed, is het anders, dus alles is in actionscript geschreven.

Je kunt het arme meisje ook vastpakken en dan rondgooien! Of redden natuurlijk, maar dat is minder leuk.

Hahahaha! Dat is nou nog 's een geinig speeltje zeg 8)

En het kan me eerlijk gezegd geen ruk schelen hoe makkelijk of moeilijk dit gemaakt is :wink:

Met programma's als Maya is dit inderdaad een eitje. Verder kan ik me enkele demo's uit halverwege de jaren 90 herinneren waar je dit ook al in zag. Maar toch leuk inderdaad :)

Is konijn al aan het werk?

Maar leuk

Ze is wel lenig!

Ik vind het nogal luguber... Of ben ik nou een watje? :P

je kan zelf die dame aan een been pakken en ronsslingeren. of gooi je haar weer omhoog.

als dokter kijk ik er toch anders tegen aan. als iedereen nou zo lenig was hadden we in de gezondheidszorg geen probleem :evil:

Ik zou deze wel als screensaver willen hebben.... Alleen jammer dat het flash-bestand kleiner dan mijn beeldschermresolutie is, en ik anders z'n lelijke screensaver heb..

Ik vind 'm heel erg mooi gemaakt…

Credits?

Wie maakt dit? Zou ik wel meer over willen…
http://www.planetdan.net/pics/misc/tetka.html

Wanneer je haar snel rondsleept valt ze soms tijdelijk uit elkaar. En ze kan handmatig ook tussen twee overlappende ballen doorgetrokken worden. Bugjes? Ook niet onverstandig om er een einde in te bouwen. Je blijft nu wel erg lang kijken :mrgreen:

Er wordt door een paar mensen gezegd dat het gemakkelijk met een paar programma's te maken is, o.a. Maya. Maar is het niet zo dat uitgerekend de logische bewegingen , zowel passief(b.v. vallen) als actief ( lopen, fietsen) in de zin van de mechanica het meest gecompliceerd zijn. M.a.w. ; ik denk dat hier wel een zeer ontwikkeld programma is losgelaten. Maar dat zullen de grotere deskundigen onder ons wel weten.

Die programma's zoals maya etc, zullen die berekeningen wel relatief snel en correct kunnen uitvoeren, maar het mooie aan dit is, dat het volledig in flash is, en dan komt er helemaal geen maya, 3d studio, etc aan te pas.

Moest dit enkel maar een filmpje zijn, dan kan je dat nog veronderstellen, dan zouden ze het kunnen ge-export hebben uit zo’n programma. Maar als je deze pagina refreshed, dan zie je dat het telkens anders is. Het is dus volledig dynamisch en wordt at runtime berekend (de val van de dame). Dat maakt het dus volledig geschreven in ActionScript, de programmeertaal van Flash.

Enigste programma die hier dus gebruikt werd is Flash

[quote:3f0d20a50d="klaus"]Die programma's zoals maya etc, zullen die berekeningen wel relatief snel en correct kunnen uitvoeren, maar het mooie aan dit is, dat het volledig in flash is, en dan komt er helemaal geen maya, 3d studio, etc aan te pas.

Moest dit enkel maar een filmpje zijn, dan kan je dat nog veronderstellen, dan zouden ze het kunnen ge-export hebben uit zo’n programma. Maar als je deze pagina refreshed, dan zie je dat het telkens anders is. Het is dus volledig dynamisch en wordt at runtime berekend (de val van de dame). Dat maakt het dus volledig geschreven in ActionScript, de programmeertaal van Flash.

Enigste programma die hier dus gebruikt werd is Flash[/quote:3f0d20a50d]

Voorbeeldje; In een discussie over het onderwijs (in Nederland) hoorde ik ooit een professor in de mechanica, (m.i.terecht) klagen over het “opleuken” van het onderwijs op de middelbare scholen.Daar moesten de leerlingen aan de hand van een plaatje van een fietsende persoon uitleggen, en berekenen, welke krachten bij dat fietsen meespeelden. Volgens die professor was nou juist dat fietsen één van de meest gecompliceerde voorbeelden uit de mechanica, en dus volkomen ongeschikt voor een leerling van een middelbare school. Ik neem aan dat het vallen op en over objecten minstens zo gecompliceerd is, en ik derhalve twijfel aan het zo “eenvoudig” maken met flash.Let maar eens op dat bij iedere botsing met zo’n bal de figuur iedere keer zich weer anders " samenvouwt" en"uitvouwt". (off topic. en misschien wat flauw: “enigste” bestaat niet, wel “enig”)