Morphing pakket > advies nodig

Hallo,

Ik ga binnenkort een opdracht doen waarbij ik een aantal grote hoge-resolutie scans (historische kaarten) zodanig moet bewerken dat de oude onnauwkeurige posities van straathoeken etc. naar de precieze locaties verplaatst worden en zo het ene bestand ‘omkneed’ naar het andere.

In MacOS 7 tijden kon je dat -in lage-res- nog met Morph doen. Kan iemand van jullie een pakket of een Photoshop plugin aanbevelen die zoiets kan of een tip geven hoe je dat misschien gewoon met standaard tools kan doen?

Ik stel je hulp zeer op prijs.

Hoi,

Er bestaat ook een OSX versie van Morph > MorphX zie versiontracker voor link. Ik weet niet of dit programma ook kan wat jij bedoelt. Verder bestaat er voor Photoshop ook een plugin van Andromeda > lensdoc waarmee je een beeld naar aanleiding van controlepunten kunt aanpassen.
Maar misschien lukt het gewoon om je kaarten aan te passen door in Photoshop een selectie te maken en vervolgens met appeltje-T deze transformeerbaar te maken. Vervolgens met appeltoets ingedrukt een hoekpunt verplaatsen en voila je kunt alle mogelijke vervormingen toepassen.
Hopelijk heb je hier iets aan?

succes ermee!