Motorola kabelmodem voor de Mac?

Wie heeft een motorola kabel modem via wanadoo goed draaiende op de mac? ik ga dit vanavond proberen te instaleren, volgens wanadoo kan dit nog wel eens voor problemen zorgen.... :?

Naar verluidt kun je deze alleen aan de praat krijgen met een router van Sitecom (DC-202, € 49,95) op de Mac.

dan zou wanadoo dat toch beschikbaar moeten stellen zou je zeggen. heb jij dit thuis zo draaien of heb je dat van iemand gehoord?

Nee, verkoop Macs in Utrecht, heb Casema gehad met het oude (perfect werkende) COM21 modem. Is niet meer beschikbaar, en kaal schijnt de Motorola niet te werken op een Mac. Heb een klant die me dat wist te vertellen.

Heb zelf gewoon ADSL met crappy Zonnet…

Met die router (of een andere) werkt het prima. Na wat zeuren bij Casema kreeg ik een sitecom in bruikleen. Casema maakt reclame dat iedereen op de kabel moet,dat moeten ze dan waarmaken ook,door een router ter beschilkking te stellen. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Als het goed is kan het sinds kort wel vrij makkelijk. Casema gebruikt nu namelijk ook DHCP voor het 'online komen' van het modem. Als het goed is is het zo bij elke nieuwe levering dat je modem al op DHCP staat, en anders moet je de helpdesk ff bellen; die kunnen het meteen omzetten als je wilt. Vervolgens hoef je alleen je netwerk in te stellen op het automatisch verkrijgen van IP en DNS adres, vervolgens heb je meteen een internetverbinding.

Als je 192.168.100.1 intikt in je browser kun je de motorola van binnen bekijken.

Ja maar eh ligt het probleem dan bij Wanadoo of de modem die modem van Motorola mankeert niets aan hoor.ik gebruik hem al een maand of 10 , via @home, niks geen routers of andere flauwe grappen.

Marcel.

[/quote[quote:f64583957d]Als het goed is kan het sinds kort wel vrij makkelijk. Casema gebruikt nu namelijk ook DHCP voor het 'online komen' van het modem. Als het goed is is het zo bij elke nieuwe levering dat je modem al op DHCP staat, en anders moet je de helpdesk ff bellen; die kunnen het meteen omzetten als je wilt.[/quote:f64583957d]

dit wist casema me ook te vertellen.
Ze gingen het modem aanmelden en dan zou het gaan moeten werken.
het was natuurlijk erg druk daar, dus de aanmelding duurt zo’n 24 uur :?