Mountain lion probleem

Hallo,

2 Dagen geleden kon ik mijn macbook opeens niet meer opstarten. Ik heb toen mijn harde schijf geformateerd en opnieuw OSX erop gezet. met cmd+r tijdens het opstarten. Alleen nu is er OSX Lion opnieuw opgezet. Ik had mountain lion dus deze heb ik opnieuw gedownload in de app store en geprobeerd deze te installeren maar dan krijg ik de volgende fout melding.

Dit exemplaar van het Installeer OS X Mountain Lion-programma kan niet worden gecontroleerd. Het is mogelijk dat de software beschadigd is of dat ermee is geknoeid tijdens het downloaden.

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met mijn HD maar bij schijfcontrole geeft hij aan dat na het formateren alles goed is. Kan iemand mij helpen of vertellen hoe ik mijn HD uitgebreid kan testen op fouten.

Alvast bedankt,

Heb je al geprobeerd om Mountain Lion nog eens te downloaden? De foutmelding geeft aan dat er iets mis is met het installatiebestand, en hoewel dat aan de harde schijf kán liggen, lijkt het mij waarschijnlijker dat er gewoon iets misgegaan is bij het downloaden.

Dit soort meldingen ligt meestal aan slecht RAM-geheugen. Ik heb het ooit gehad toen ik 10.8 dp aan het testen was en net RAM bijgestoken had. Ik heb toen contact opgenomen met Apple en die wisten mij te vertellen dat het waarschijnlijk daar aan kon liggen.
Ik heb toen de Apple hardwaretest gedraaid en die gaf inderdaad een probleem aan met mijn RAM- geheugen.
Nadat ik mijn oude geheugen en terug ingestoken had, ging de installatie wel goed. (Slecht geheugen werd trouwens netjes en snel vervangen door MacStuff).

En? Al enig idee waar het aan lag?