Mountain Lion sleutelhanger

Ik bezit een iMac met Lion. Mijn echtgenote een nieuwe macbook met Mountain Lion erop.
In mijn sleutelhanger heb ik een aparte sleutelhanger aangemaakt die ik eerst moet openen vooraleer ik mijn wachtwoorden kan zien. Wanneer ik bijvoorbeeld mijn hotmail open worden mijn login en paswoord keurig automatisch ingevuld.
Ik heb nu hetzelfde ingesteld in de sleutelhanger op mijn echtgenote haar macbook doch de login en wachtwoord worden niet automatisch ingevuld in de hotmailpagina....
wat kan hier de oorzaak zijn aub? Is er aan de sleutelhanger iets specifiek veranderd in Mountain Lion aub??

Ik vind het een voordeel van een eigen sleutelhanger aan te maken vermits de sleutelhanger steeds automatisch opent bij het opstarten van de mac. De eigen aangemaakte sleutelhanger daarentegen niet, die moet je zelf openen met een aangemaakt paswoord.

Kan iemand mij helpen aub zodat mijn echtgenote ook haar sleutelhanger kan gebruiken om automatisch te kunnen inloggen op bepaalde sites waar een login en paswoord vereist zijn?

Dank u!!!

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst van subforum switchers (ik kan jou nou niet bepaald een switcher noemen…) naar dit subforum.[/mod]

Er is tussen de laatste versies van OS X (10.5-10.8) niets speciaal veranderd qua sleutelhanger (keychain), dus dat ter geruststelling.

Normaal gesproken heeft elke gebruiker een keychain (login.keychain) die hetzelfde wachtwoord heeft als je account wachtwoord, en daarom wordt die bij inloggen automatisch geopend.
Ik zou je aanraden die standaard keychain zoveel mogelijk te gebruiken, maar je kan (als je erg paranoia bent) voor je 'geheime bankrekening' zou je een tweede keychain kunnen gebruiken, maar dan moet je bij elk 'bijzondere' wachtwoord wat je wilt bewaren aangeven dat je dat in de 'tweede' keychain wilt bewaren.
Voor mezelf vind ik dat te veel moeite.

Ik snap je probleem niet helemaal.
Als je echtgenote een eigen (inlog) account op de macbook heeft, heeft ze een eigen mail, eigen keychain enzo.
Of gebruiken jullie samen 1 (inlog) account, en heb je 'jouw' wachtwoorden in een eigen keychain?
Als dat zo is, dan zou ik je aanraden twee accounts te maken, dat is veel eenvoudiger om je doel te bereiken dan dit gedoe met twee keychains. Want als je twee keychains wilt gebruiken is het altijd 'gedoe' omdat er maar 1 default is en de tweede specifiek geopend moet worden.

Ze moet gewoon 1 keer inloggen op een site, vervolgens vraagt Safari of je je wachtwoord en gebruikersnaam wilt opslaan. Als je op ja klikt wordt het opgeslagen in je sleutelhanger. Je moet die optie wel even aanvinken bij Safari/Voorkeuren/Formulieren.

@mjsanders: mijn echtgenote heeft haar macbook pro en ik mijn iMac vandaar dat het mij wat irriteert dat het bij haar niet lukt en bij mij op de iMac wel.

@jv65....dat is het nu juist, Safari vraagt niet of je wachtwoord en gebruikersnaam wil opslaan, ondanks dat ik bij haar op Safari/Voorkeuren/Formulieren heb aangevinkt: "Gebruikersnamen en wachtwoorden" en ook
"Andere formulieren"......