Mountain Lion wil niet downloaden

Snap het even niet: als je Mountain Lion hebt gekocht in de AppStore en je downloadt later een nieuwe kopie, dan kirjg je toch de meest recente versie?

Volgende probleem doet zich voor:
- heb in september mijn MacBook Pro 2010 naar Mountain Lion geupdated. Die installer staat in mijn Purchases.
- onlangs een MacMini 2012 i7 erbij aangeschaft, die wordt met ML geleverd.

Nu wil ik:
a. een install disk maken op USB stick. Heb ik eerder gedaan voor de MBP, maar die kan ik dus NIET gebruiken op de Mini (ik denk dat de versie van ML te oud is voor de mini).
b. ML installeren op een externe HD voor fallback.

Maar als ik de ML wil donwloaden naar de Mini zegt ie dat de OSX Mountain Lion niet compatible is met deze computer. Dus: 'mijn' ML in de Appstore is verouderd, iets anders kan ik er niet van maken.

Hoe kan ik toch van een bestaande ML installatie (op de Mini dus) een Install Disk maken? Ik heb net € 849,- voor de Mini gelapt, dus ik ga niiet nog een keer 18 euro voor iets neertellen wat ik al twee keer gekocht heb.
Iemand een goede tip?

Mocht je mini ooit defect gaan installeer je ML gewoon van het net bij het installeren van een nieuwe schijf. Dit kan je doen via de online recovery van apple. Alt + cmd + R.

Geen USB-schizel nodig dus.

als je wilt, dan kun je met het hulpprogramma Recovery Disk Assistant een copie van de recovery partitie op een usbstick zetten.
in geval van nood kun je de installatieprocedure van daaraf starten.

Ik wil in geval van nood via Startup Disk kunnen switchen naar de USB schijf en niet eerst een installatie moeten doen. Of ik wil gewoon kunnen switchen van opstartschijf, dus niet in geval nood en zeker niet als recovery.

Niks bijzonders, toch?
Dus ik wil gewoon een installer van ML op mijn schijf hebben waarmee ik een opstartschijf kan maken.

[quote=TypeWriter url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mountain-lion-wil-niet-downloaden#post-2499996 time=1355484865]Ik wil in geval van nood kunnen switchen naar de USB schijf en niet eerst een installatie moeten doen. [/quote]
Dan maak je een (bootable) kloon van je HD op een externe schijf.

Ja, dat is wel een mogelijkheid, al krijg ik daar geen installer mee maar alleen bootable kloon.

Maar misschien is die optie van de Recovery Disk Assistant nog niet zo gek: dan maak ik een recovery disk op de USB stick. Ga ik proberen.