mounten van gebrande dvd werkt niet

ik heb een externe brander van lacie en m.b.v. toast kan ik dvd's branden (ik gebruik dvd-rom-udf) formaat. Het gekke is dat als de dvd gebrand is, ik deze niet meer kan mounten (d.w.z. de disc verschijnt niet op m'n desktop). Met originele dvd schijven heeft ie geen probleem. Ligt het misschien aan het formaat waarin ik brand? Via de site van Lacie kan ik hierover niks vinden... Elke hulp is welkom.

ps. ik gebruik toast 6 om te branden en heb OS 10.2.8

Je moet gewoon MAC&PC (Da heet "Hybride") aan klikken en branden maar. Deze schijven kunnen zowel op een PC als op een Mac prima gelezen worden. Natuurlijk kun je ze ook in het Mac Only (HFS) formaat bakken maar MAC&PC lijkt mij wat handiger.

DVD-rom udf dat is voor als je een DVD film wilt gaan branden (VIDEO_TS+AUDIO_TS).
Als je deze HFS of Hybride brand kan je hem niet meer afspelen als DVD in je DVDSpeler

Toch hoort dit, als je software of films of andere data op een dvd brand niet uit te maken. Ik had toevallig vanmiddag een DVD met software gebrand en toast stond nog op DVD-rom udf ingesteld, ik had het niet gezien en was begonnen met branden. Het resultaat was gewoon goed. De DVD wordt keurig gelezen door mijn mac.

Misschien is de oplossing toast te updaten naar v 6.0.5. Heb je eigenlijk wel eens een goede dvd kunnen branden of is dat nog nooit gelukt? In dat geval zou ik echt eens terug gaan naar de winkel, want dan is er denk ik iets mis met de brander.

Ik heb een DVD gebrand (dus een film). Als ik data dvd's brand is het geen probleem. En dvd branden gaat prima, nog nooit (ff afkloppen) een misser gehad. Alleen het mounten van UDF formaat werkt dus niet.