Moutain Lion and Mac app Store

Lieve leden,

Heb net mijn nieuwe iMac gekocht en via TimeMachine alle gegevens en programma's van mijn oude iMac overgezet. Ik gebruik een Airport Express om op het Internet te surfen
Alles werkt perfect (ook Safari, Mail, Skype ...) uitgenomen Mac App Store omdat bij het proberen van te verbinden het startscherm grijs blijft met de boodschap: "De verbinding met de App Store is mislukt - een internetverbinding is vereist"
Hoe kan ik App Store "wijsmaken" dat mijn internet-verbinding wireless verloopt?

Regorke

heb je de iMac misschien ook met een utp-kabel aangesloten ??

Bedankt voor je reactie, maar nee, er hangen enkel USB-devices aan (externe HD, CD/DVD writer ...). Ik heb ook vruchteloos alle randapparatuur al losgekoppeld

Regorke

probeer eens een andere dns-server:

Network Preferences -> Advanced -> DNS > DNS Servers

Add these two entries:

8.8.8.8
8.8.4.4

They are Google DNS servers.

Remove everything else. Leave Domains as is.

of deze oplossing:

Can you see this:

http://itunes.apple.com/us/app/evernote/id406056744?mt=12&v0=WWW-NAUS-ITUHOME-NE WAPPLICATIONS&ign-mpt=uo%3D2

If you can and click on "View in Mac App Store" does it opne App Store?

Wel, geen van beide werkt. Ik kan wel de Preview zien, maar "view in Mac App Store" levert dezelfde boodschap op "Verbinding met App Store is mislukt - er is geen netwerkverbinding"

Regorke

mogelijk wordt de verbinding geblokkeeerd door de firewall.
schakel deze even volledig uit.

Staat je datum goed?

Probeer anders eens uit en in te loggen van de App Store.

Is de nieuwe mac al gemachtigd en 'geassocieerd' met je apple ID ?
Kun je bij de iTunes store inloggen ? Zo niet, dan zijn de instellingen niet meegekomen van
de oude mac.
Of misschien moet je de oude mac eerst uitloggen (bij iTunes en Mac App Store) en kun je dan pas op de nieuwe inloggen.

Hai fred44nl,

ook dat helpt niet, maar ik kan wel via Safari op de Mac Store van Belgiƫ, en via de Support-tab manueel (http://support.apple.com/nl_NL/downloads/) de software gaan downloaden.

Ik vermoed dat dit (als ik het niet vergeet om te doen) eigenlijk een even goeie oplossing is? Dit natuurlijk los van het feit dat ik vind dat een spiksplinternieuwe iMac deze fout NIET zou mogen vertonen

En Koen, ja de datum stond en staat juist, maar inderdaad, ik kan dus wel rechtstreeks op de Store inloggen

Regorke

op een spiksplinternieuwe heb je toch 90 dagen support.
misschien ergens een klacht deponeren, of eventueel bellen.

Johannes,

Ik heb inderdaad mezelf eerst geregistreerd (Apple ID) en was ook nog nooit geregistreerd voorheen. Ook mijn reseller zat met zijn handen in zijn (weinige) haar zodat ik maar zelf de (internet)touwtjes in handen had genomen

Wel Fred44nl, ik kan alleen maar jou (en de anderen) bedanken omdat jullie mij geholpen hebben om EERST alle mogelijkheden ZELF uit te putten, vooraleer te gaan klagen bij Apple Support.

Dit is mijn eerste bezoek aan deze site, maar zeker niet mijn laatste

Bedankt allemaal,

Regorke