mov bestand op één DVD

Nog een vraag over Quicktime en Toast:

Is het mogelijk om een .mov bestand op één DVD te zetten? Zo ja,hoe dan?
Toast zegt dat de schijruimte te klein is, maar ik wilde film liever niet splitten

Met DVD2oneX kun je een film-of disk-kopie voor persoonlijk gebruik maken, passend op een enkele DVD-Recordable

Definieer je vraag beter... Als je je .mov file gewoon als back-up op een DVD-rom wil zetten mag het betsand niet groeter zijn dan 4.4 Gb. Als je Toast op "Video" zet dan maakt Toast er zelf een video DVD van, maar je kunt de film er daarna zonder hulpmiddelen niet meer afhalen om te editten of ander leuke dinegen mee te doen.

Als ik een .mov bestand (film +/- 600mb) sleep naar toast om te branden als dvd of svcd moet toast de film encoden. Voord at dit gebeurt krijg ik de melding dat de film dan 4.7 GIG is en er maar 4.4 op de dvd kan. Openen in DVDtoOneX gaat niet. Dit programma herkent niet de .mov film. Ik hoop dat dit duidelijker is

Het ligt er natuurlijk aan waarvoor je het wilt gebruiken. Is het de bedoeling dat je het gewoon wilt vastleggen als backup op een dvd, dan schrijf je het weg als data op een dvd.

Maar indien je er een echte dvd-movie van wilt maken voor een dvd-speler (los of vast),
dan krijg je te maken met een AUDIO_TS en een VIDEO_TS map. In die mappen komen
de film bestanden. Toast ziet jou .mov als een ongecomprimeerde film en om die zelf te rippen
gooit Toast er zelf allemaal rotzooi bij, waarvan het denkt dat het goed is om een goede DVD-movie te maken. Maar het is natuurlijk geen echt dvd-code/opmaak programma.

Dus waar ga je het voor gebruiken?

Backup -> branden als data

DVD-movie -> coderen met ffmpeg (te vinden op versiontracker) en omzetten naar .vob bestanden in een VIDEO_TS en een AUDIO_TS map.

succes