Ja zoals de titel al aangeeft open ik een aantal quicktime filmpjes in een iframe. De/Het(?) iframe heeft een vaste grootte maar de filpjes hebben verschillende dimensies. Nu zou ik graag het iframe een zwarte achtergrond geven zodat het filpje erin wegvalt (en ik niet als het ware twee kaders zie). Kan dat?
Jazeker. inhoud van iFrame is in zichzelf toch html pagina (met daarin Quicktime ge-embed)? De background van html pagina zwart maken is de eenvoudigste manier.
Ook de achtergrond van Quicktime kun je kleur geven als je 'm embed in html;
[code:1:aa2d7b8349]<embed width="…" height="…" src="…" bgcolor="000000" border="0" pluginspage="http://www.apple.com/quicktime/download/indext.html"></embed>[/code:1:aa2d7b8349]
Ik begrijp dat ik dan voor elk filmpje een html paginaatje moet maken en die in de iframe moet laden ipv het filmpje direct?
In principe wel, een iframe is eigenlijk niets anders dan een venster waarin je een andere html pagina laat zien. In de pagina kan van alles staan, dus ook quicktimes.
[code:1:1e4e63b9f6]<iframe src="pad/naar/pagina.html" id="dit_frame" scrolling="no" frameborder="0"></iframe>[/code:1:1e4e63b9f6]
In stylesheet kun je iframe verder vorm geven.
[code:1:1e4e63b9f6]iframe {
margin: 0px;
border: 0px;
}
iframe#dit_frame {
width: 195px;
height: 230px;
margin: 0px;
}
[/code:1:1e4e63b9f6]
bedankt voor je tips, ik ga weer even klussen