Mov is geen Mov ?

Hallo allemaal,

Ik heb prachtige beelden onderwater gefilmd, kan ze ook gewoon zien als ik ze open met Quicktime, alleen FCPX ziet ze niet en zegt ik ken dit bestand niet, als ik het bestand dus wil invoeren om bij mijn film te voegen.

Ik heb al van alles geprobeerd (naar wat ik kan) maar kom er niet uit…
Het gekke is als ik de bestanden op de Mac bekijk zijn het gewoon .mov bestanden net als de andere bestanden die ik gebruik.

Ik heb voor 30 euro een plugin gekocht voor QT 7, maar dat werkt dus niet :frowning:

Welke video codec wordt er in de mov gebruikt?
Dat kan je zien in Quicktime met cmd+i. Deze codec wordt aangeduid als: “structuur”
H.264 is het meestgebruikte codec.

Een mov is alleen een container, je kan daar allemaal verschillende codecs in gebruiken.
Het kan zijn dat de codec in de mov niet ondersteund wordt in FCP X maar wel (via bijvoorbeeld Perian plugin) afgespeeld kan worden in Quicktime.

Hai,

Dit geeft ie weer:

h264Motion JPEG A, 1280 × 720, Miljoenen
16-bits Geheel getal (Little endian), Mono, 32,000 kHz

Dat is apart, Motion JPEG A zou namelijk geen probleem moeten zijn voor FCPX.

Als je de QT7 Pro versie hebt:
Je zou als oplossing het bestand in QT7 kunnen openen en dan naar ProRes422 (of ProRes422 LT) exporteren.
Exporteer -> Film naar quicktime film (en dan ProRes422 als codec kiezen bij settings).
Dan werkt het zeker. (ProRes422 is de montage codec voor FCP). Het neem wel beduidend meer ruimte in beslag.

@Raffie: Dat spreekt elkaar tegen: “h264” is een andere codec dan “Motion JPEG”.

EDIT: Qmagic zat er net tussen. Mijn reactie was op Raffie.

ik ben er even vanuit gegaan dat het om een type fout ging bij “h264Motion JPEG A” en dat “Motion JPEG A” bedoeld wordt.

Heren,

Ik heb de text gekopieerd, dus niet getypt…
Het gaat om opnames met een “Waterwolf” onderwater camera, op een kleine SD kaart.

Als ik dubbelklik op het filmpje dan gaat ie converteren, doe ik rechtermuis, dan kan ik hem alleen openen met QP7
Ik kan wel exporteren maar niet naar de ProRes, die staat niet in het lijstje.

Op de website van de camera staat dat het H.264 zou moeten zijn, maar blijkbaar is het toch afwijkend met de Motion JPEG.

Als je geen ProRes kan exporteren heb je waarschijnlijk geen Pro licentie van QuickTime 7.

Je kan altijd nog de film naar H.264 exporteren (converteren).
Het makkelijkste is dat met QuickTime X. Motion JPEG codec wordt dan bij het openen al meteen naar H.264 geconverteerd, zodra dat gebeurd is kan je “bewaar” film kiezen. Die kan je dan wel openen in FCP X.

He is gelukt…

Zoals ik zei als ik hem dubbelklik gaat hij vanzelf converteren, normaal stop ik deze na een 10 minuten, maar heb hem nu laten lopen en wat denk je… jawel nu werkt het wel… als ik niet cmd+i doe krijg ik deze tekst, in ieder geval kan ik hem nu wel in fcpx zetten.

H.264, 1280 x 720
AAC, 32000 Hz, Mono

Helaas… nu heeft ie 4 films geconverteerd maar de 5e wil ie niet doen…

Vreemd. Misschien is dat video bestandje corrupt geraakt???
Je zou een poging kunnen wagen met een andere video converter, misschien lukt dat 5e filmpje met Handbrake (http://www.handbrake.fr)?
Andere ideeën heb ik even niet.

Hai,

Heb het 5e filmpje aan de praat gekregen en bleek niet interessant te zijn, dus weggegooid.
Kortom ik heb nu toch alle filmpjes.

Bedankt voor jullie moeite en advies.