.mov maken zonder digitale ruis

Hoi mensen Momenteel ben ik bezig met het maken van korte filmpjes mbv een dv camera. Deze filmpjes bewerk ik met imovie en dan exporteer ik ze voor cd-rom (zodat er dus een .mov bestand uitkomt) Wat mij opvalt is dat het .mov bestand wat dan aangemaakt is vol zit met digitale ruis , oftwel grote blokken compressiedingen e.d)

Nu heb ik hier een aantal .mov bestanden via internet gedownload en die hebben dat niet.

iemand enig idee hoe dit kan ?
(heb het bestand hier duzs kan het zo naar je toemailen kun je zien wat ik bedoel…)

groet
ramon

als je het even naar me mailt dan zet ik het online zodat iedereen die wil zien het kan zien

sam02(at)telenet(dot)be

edit: je kan het ook zelf uploaden met behulp van www.rapidshare.de of zoiets

yep, zet maar ff online.

ik weet niet of je het al verstuurd hebt maar ik heb niets ontvangen.

Ik ga over 5 minuutjes denk ik wel weg dus ik ga dit topic en mijn mailbox niet de hele tijd in de gaten blijven houden…

heb hem direct gestuurd maar kreeg de mail direct terug met een foutmelding

[quote:2209a0716e="ram0n"]heb hem direct gestuurd maar kreeg de mail direct terug met een foutmelding[/quote:2209a0716e] :evil: heb je de (at) en de (dot) vervangen door een @ en een . ??? :evil:

probeer anders sam(at)samheijens(punt)be

-> de (at) vervangen door @ en de (punt) door . hé

:P jajaja heb ik gedaan :)

[quote:ba86e28ed7="ram0n"]:P jajaja heb ik gedaan :)[/quote:ba86e28ed7] ik heb echter nog steeds niets ontvangen dus zal misschien te groot zijn voor email?

probeer het anders te uploaden met www.rapidshare.de (gewoon je file aanduiden en op uploade klikken en hier de link posten)

Ramon,

Ik denk dat je een te zware compressie hebt gekozen!

Ik comprimeer altijd met Quicktime Pro. Dus vanuit Imovie de DV versie saven.
Dan openen met Quicktime, converteer dan met bijv dsl breedband preset.

Dit levert hele mooie resultaten op, zonder al teveel blokken

Succes

Codec / compressie probleem. Doe eens wat Hobbes220 zegt. Mocht je het dan nog niet goed vinden post dan nog eens. Dan kunnen we dieper op de settings ingaan.