Movies verdwenen? (opgelost)

Toen ik vandaag mijn Mac aanzette, was het icoontje van mijn Movies links in het menu opeens veranderd in een algemeen map icoon in plaats van een clipboard. Klikken op de map gaf de volgende foutmelding:

[img:6c04cf9a4e]http://rohanfso.spymac.net/movies.jpg[/img:6c04cf9a4e]

De files die in die directory staan, staan gewoon op mijn harde schijf en niet op een extern iets. En ik kan ze via een omweg nog gewoon zien, alleen niet meer via de shortcut in het menu. Apple’s Disk Utility geeft geen foutmelding en ik heb de permissies hersteld. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen? Alvast dank!

Hoe het komt weet ik niet. Maar ik denk dat je gewoon je movies folder (die je via een omweg kon vinden) gewoon naar die linker balk in de finder kan slepen, de 'kapotte link' mag je dan weggooien wat mij betreft ;) door hem uit die kolom te slepen. Zou moeten werken.

Als je die ‘movies’ selecteert en de info bekijkt, wat zegt ie dan trouwens over de lokatie van je movies folder?

Het opnieuw verslepen van de movies folder werkte, dank daarvoor. Op de één of andere manier was de movies map in de map music beland. Niet dat ik me herinner dat ik hem daar gezet heb, maar het zal wel zo zijn. Probleem opgelost.