mp3/attatchments naar desktop/itunes

Ja hallo u aller macers, ik gebruik sinds kort mail ipv entourage en nu wil ik een mp3 att. opslaan in m'n itunes maar ik kom niet verder dan het in de inbox afspelen, wie kan mij even de weg naar itunes vertellen ???

Hoi,

Sleep het attachement vanuit je mailtje in Mail naar je bureaublad… kijk dan in je Favorites map of daar al een mapje staat met de naam iTunes, zo niet maak hem dan ff aan. Sleep vervolgens het Mp3 bestandje naar je iTunes map in je Favorieten. Vanaf daar dubbelklikken op je Mp3-tje en dan komt ie automatisch in je bibliotheek in iTunes te staan. Succes… :stuck_out_tongue:

Martijn

ja dat dacht ik ook sleep de attatchment maar ik kan m niet eens pakken. Er staat een soort mp3 player logo per atta. maar daar kan ik verder niets mee doen , niet slepen of zo anders was het zo in orde want itunes is m'n default player, dus volgens mij als ik m al op de desktop krijg is het al voldoende,boehoe :(

Sleep hem naar je desktop. Dan open je itunes. Kies voeg toe aan bibliotheek... Selecteer het mp3tje op je desktop en itunes kopieerd hem gelijk naar je itunes map.

Uit zulke toestanden kan je duidelijk stellen dat Mail verre van af is. Geef mij maar Entourage. ;)

Als je in mail een mp3'tje krijgt zie je deze verschijnen als een Quick time spelertje. Als je hierop Ctrl-klikt krijg je een sub-menu en kies hieruit wat je wilt (bv. save attachment/bewaar bijlage). Succes ermee.

warner

Poeh gelukkig is er ook iemand die het prog mail wel echt kent bedankt warenraven en michelvdb het werkt prima je moet alleen ff weten hoe het werkt ;-)  , jullie worden allemaal weer bedankt voor de reacties , zo leer ik elke keer weer iets bij over m'n macje   :D

Mail/Archief/Bewaar bijlagen .../ je krijgt een navigatievenster waarin je ~/Music/iTunes kiest. Niet moeilijker dan dat. :p ;)

duidelijk diehard mac taal michelvdb, is voor mij echter niet duidelijk , maar ik ben er achter hoe ik het moet doen dus even goed bedankt ;-)

Bob

djdata, voordien (in het pre-OS X tijdvak) deden we het zo:

Mail > Archief > Bewaar bijlagen …
in het navigatievenster ga je naar
Thuis > Music > iTunes > Bewaar.

die / is de (ook door mij aangeleerde) UNIX stijl om in de hiërachie van mappen af te dalen.
de ~ tilde is de aanduiding voor jouw eigen gebruikersmap (users, Home of Thuis)

cu :wink: