Mp3 --> .mid

hoe kan ik Mp3 files om zetten naar .mid files?

gaatnie :wink:

met een keyboard, een koptelefoon en dan per instrument het hele nummer naspelen, dit vastleggen, en dan weer combineren. :P

Wat men hier poogt duidelijk te maken is dat een mid. file een midi bestand is en geen audio bestand. Een midi bestand bevat enkel noten die instrumenten aansturen. Het omzetten van mp3 naar midi is dus enkel mogelijk zoals in de post hier boven beschreven staat. :kleenex:

inderdaad, dat gaat niet, vandaar dat normale .MID bestandjes zo klein zijn

Dat mid files alleen noten zijn wist ik al. dat van Mp3 naar mid niet gaat wast ik niet.

wel jammer.
Ik wou mijn mp3’s op mijn gsm zetten.

google eens op de titel van het liedje + .mid. misschien heb je geluk als het een bekend nummer is.

Er zijn wel programma's waar je een enkele stem audio mee kunt omzetten in midi. De nieuwste versie van Digital Performer kan het standaard bijvoorbeeld. Maar een polyphoon bestand zal je inderdaad niet gaan lukken.

Marcel

toen ik vroeger een windhoos had, kon ik het wel, het KAN dus wel :s... alleen nog niet voor de mac, misschien een open source ideetje...

Het lijkt me erg sterk.... Ik ben benieuwd hoe dat programma dat doet dan.... Een monofone melodie lukt wel, maar complexer is erg lastig...

ik zou niet weten hoe het werkt, ik weet alleen dat het bestaat...

[quote:8ca7dbb57e="RPGboy"]ik zou niet weten hoe het werkt, ik weet alleen dat het bestaat...[/quote:8ca7dbb57e]

Zoals iemand al eerder opmerkte kun je inderdaad met bepaalde programma’s een enkele toon omzetten naar de juist MIDI noot. Leuk voor mensen die geen enkel instrument kunnen bespelen en toch een deuntje willen maken. Dan kun je het neurieën of fluiten en het programma heeft de juiste noot aan.

Muziek omzetten is echter hoe dan ook nog niet mogelijk. Het zal ongetwijfelt ooit wel een keer iemand gaan lukken om een audio signaal dusdanig te analyseren en uit elkaar te trekken dat het mogelijk gaat worden, maar voorlopig kan het NIET. :slight_smile:

Er zijn mensen die zeker weten dat het NOOIT mogelijk zal zijn, maar sinds time-stretching bedacht is in de muziekwereld sluit ik niets meer uit. Ik bedoel; wie had ooit in de tijd van maxi-singles en het fysiek knippen in tape kunnen bedenken dat het ooit mogelijk zou zijn een nummer 50% sneller te maken zonder dat de zanger als Mickey Mouse gaat klinken? Het is dus gewoon een kwetsie van wachten of, zoals anderen al opmerkten, het nummer zelf na (laten) spelen of zoeken naar de MIDI. Of een telefoon kopen die MP3 bestanden aan kan natuurlijk! :wink:

Om welk nummer gaat het trouwens? Misschien heeft iemand het hier al of kan men het even snel in elkaar spelen voor je.

Het zou misschien moeten kunnen, maar het is een beetje hetzelfde als geschreven tekst omzetten met OCR ;-)

Nee, het is momenteel net zoiets als 10 pagina's op transparantjes over elkaar heen leggen en hopen dat OCR software daar weer 10 losse pagina's van kan maken. Tamelijk onmogelijk met hedendaagse technieken. ;-)

Ik begrijp niet dat midi nog niet verdwenen is en dat daar nog niet iets anders voor gekomen is. Midi is zo 1983... Tegenwoordig lezen telefoons ook mp3.

Het is logisch dat midi niet verdwenen is. Als 'n00b' gebruik je midi voor je telefoon of je downloadt lelijk klinkende melodietjes. Maar je kunt met uitgebreide midi-programma's en goede multitrack geluidskaarten héle leuke dingen. Het handige van midi is dat het met noten en instrumenten werkt. Je kunt dus een notenbalk voor één instrument maken. Als je dat hebt gedaan kun je een geluid creëeren voor dat instrument. Als je goed bent met midi kun je op die manier een heel realistisch klinkend orkest aansturen. Wat ook kan: Aangezien midi voor een computer piece of cake is, kun je het zo ver laten gaan dat je de computer, via de midi file en een robot, èchte instrumenten aan kunt laten sturen. Is al eens gedaan. Heel gek om te zien, een heel orkest dat aangedreven wordt door apparaten. Het gekke is: Je hebt een foutloos gespeeld concert (je kunt die midi's zo foutloos maken als je wil), maar het klinkt nergens naar. Te steriel. Maar een leuk experiment is het wel!

Wat Vogel denk ik meer bedoelt, is dat er nooit een fatsoenlijke opvolger is gekomen. Er zijn wel kandidaten geweest, systemen die op midi leken, maar dan een stuk sneller, met meer mogelijkheden en hogere resoluties, maar daar heeft geen één het van overleefd. Het is idd onvoorstelbaar dat we nog steeds lopen te klooien met resoluties van 127 stappen bijvoorbeeld. :S Maar we dwalen af.....

Dat bedoel ik inderdaad. Het idee is goed, maar de manier waarop het idee uitgevoerd wordt, met tabellen enzo, vind ik echt knullig. Dat zou toch makkelijker moeten kunnen tegenwoordig. Ik ben echt een absolute prutser als het om werken met midi gaat.

Ik ook. Maar ik denk dat als je midi professioneel gebruikt, dus als 'aanstuur-tool', het niet veel beter kan?