mp3-spelers en Mac??

Mijn vriendin wil graag een mp3-speler met radio. Exit iPods dus. Kun je andere merken mp3spelers ook aansluiten op een Mac? En zo nee zou het voor het inladen van muziek e.d. dan te doen zijn via VPC??? Graag enig licht hierop van de audio-techneuten. Alvast bedankt!!

Andere vriendin nemen..... :mrgreen:

heb ik overwogen... maar is duurder.... :lol:

[quote:c52e85e6ee="Gatekeeper"]Mijn vriendin wil graag een mp3-speler met radio. Exit iPods dus. Kun je andere merken mp3spelers ook aansluiten op een Mac? En zo nee zou het voor het inladen van muziek e.d. dan te doen zijn via VPC??? Graag enig licht hierop van de audio-techneuten. Alvast bedankt!![/quote:c52e85e6ee]

Ligt eraan wat je bedoelt…

Als je een Flash-Based Mp3 Speler wil kan je die gewoon kopen.
Het spelertje verschijnt dan gewoon als lege hd op je desktop en je kan daar muziek naar toe slepen.

Bij HD Players moet je goed uitkijken dat je geen aparte windows-only drivers nodig hebt.
ALs dat niet het geval is komt deze ook gewoon als lege hd op je desktop.
Neem ook nooit Creative spelers. Hier heb je dus zo’n speciale driver voor nodig en het laden via VPC zal wel niet goed gaan.

Dus bijv een Samsung Yepp flash-based mp3-speler geeft geen problemen??

Je moet ff kijken op de samsung site of het een mass storage device is :)

Al dat soort apparaten kan je probleemloos op een mac aansluiten namelijk. Apparaten die dat niet ondersteunen hebben vaak (windows-only) drivers nodig :wink:

En is dit niets voor u? http://www.apple.com/benl/podcasting/ 8)

je geeft een ipod en een radio! je zegt t zelf eigenlijk al.... ze wil een mp3 met een radio

Een iPod in combinatie met [url=http://www.batterytech.com/searchresult.asp?searchproduct=2133&otherflag=3]TuneStir[/url] misschien?

Het is niet de meest intuitieve en best ontworpen accessoire, maar doet wel wat je vriendin wilt :slight_smile:

[quote:7d66209d2e="Gatekeeper"]heb ik overwogen... maar is duurder.... :lol:[/quote:7d66209d2e]

Kan het me haast niet voorstellen! Alimentatie soms? Graag even met een begroting onderbouwen. Ben erg benieuwd!

Hmm PodCast mischien?

M'n vriendin heeft zo'n goedkoop prutsdingetje gekocht voor 30euro. Die werkt prima op de Mac. Je moet alleen elke keer die geheime bestanden na het kopieren van je stick weggooien, anders raakt het ding wel wat door de war. Daar is gratis software voor te krijgen. Ben nu niet thuis, zal je vanavond even het linkje geven.