MP3 USB player en Panther

Hoi mede-maccers,

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik voor mijn zoon een USB MP3 spelertje gekocht voor 33 euro bij Mediamarkt. Hoewel de verpakking sprak over plug and play op een PC onder XP besloot ik toch maar een gokje te wagen. Het resultaat is nu dat op mijn Mac (G4-Mac OS 10.3.6) de mp3 speler keurig op het buroblad verschijnt. Ik kan er MP3 bestanden op zetten en nadien weer afhalen, dus als USB stick is 't ie geslaagd.
Helaas herkent de speler geen bestanden en scant na het indrukken van de Play knop vruchteloos zijn geheugen. Na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat de MP3 speler de FAT filestructuur gebruikt en in het Schijfhulpprogramma blijkt hij MS-Dos geformatteerd.
Tegen beter weten in nu maar de hamvraag: Kan ik via de G4 de MP3 bestanden naar de goede directory kopiƫren op de USB speler?
Nu zie ik op de Mac alleen maar een schijficoon No Name met daarop de MP3 bestanden die ik er op heb gezet.
Via virtual PC krijg ik wel de USB Flash disk op het PC buroblad, maar daarna bevriest de boel, dus dat werkt ook niet.
Bedankt alvast voor alle respons.

Groeten,

Peter

Heb zelf ook een MP3 speler. Ook deze is in FAT/MS-DOS geformateerd. Maar net als jij, inpluggen en er verschijnt een image op mijn bureaublad. MP3 bestanden erheen slepen en klaar. De MP3 speler hekent de nummer zonder problemen.

Ook in de gebruiksaanwijzingen werd niets gerept over Mac OS, maar werkt zowel in OS 9 als in OS X.

Zal het niet ergens anders aan kunnen liggen?

[quote:3c7af9edc9]Heb zelf ook een MP3 speler. Ook deze is in FAT/MS-DOS geformateerd. Maar net als jij, inpluggen en er verschijnt een image op mijn bureaublad. MP3 bestanden erheen slepen en klaar. De MP3 speler hekent de nummer zonder problemen. [/quote:3c7af9edc9]

Dat geeft weer hoop.

[quote:3c7af9edc9]Zal het niet ergens anders aan kunnen liggen?[/quote:3c7af9edc9]

Misschien wel, maar heb je misschien een suggestie?

Kijk hier kan je het goed zien aan de voorbeelden:

[img:18be3a9fde]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=3652[/img:18be3a9fde]

De image die verschijnt op het bureaublad.

[img:18be3a9fde]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=3653[/img:18be3a9fde]

De inhoud van de MP3 speler als ik de image open.

[img:18be3a9fde]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=3654[/img:18be3a9fde]

Het infovenster van de MP3 speler.

De hele MP3 speler was leeg op 1 bestand na, die de settings regelt. MP3 nummers erheen slepen en klaar.

Het probleem is opgelost, zij het via een omweg. Bij elke kopieersessie van Mac naar MP3 spelertje blijkt de Mac een onzichtbaar bestand .ds store genaamd mee te zenden. Dit is als ik het goed heb iets wat de Finder nodig heeft. De mp3 speler raakt er echter mee van slag. Dus vooraleer ik het schijficoontje van de MP3 speler van miijn buroblad verwijder doe ik via de Finder een zoekactie naar dat specifieke onzichtbare bestand en wis het vervolgens vanuit het zoekvenster. Daarna afkoppelen en dan doet hij het gewoon. Bij andere modelletjes hoeft dat waarschijnlijk weer niet, maar ik ben al blij dat het toch werkt via deze extra stap. Bedankt voor alle hulp.

Peter

Ik had toevallig ook ge-etter met mijn bovengenoemde MP3 speler. Ik heb op een andere Mac Mac OS 10.1 draaien, MP3 speler erin geplugd en kreeg zo'n wazige melding van "Herken het apparaat niet" en nog meer bla, bla. Terwijl hij het wel deed in OS 9 en OS 10.3.

In het Schijfhulpprogramma de hele MP3 gewist in HFS, nou, toen herkende Mac OS 10.1 de speler wel en kon er nummers opzetten, maar toen speelde de MP3 speler niets meer af. Er stond geen MP3 nummer op volgens de speler. FF weer hetzelfde gedaan alleen nu in MS-DOS formaat gewist en ja hoor, MP3 speler verscheen in de finder in OS 10.1 en het werkt weer.

Wazig spul die MP3 spelers :wink: