mp3's op website

Hoi

Ik onderhou een webpagina voor een bandje, en daar staan ook mp3’tjes op. Zie www.fattime.tk. (pak de Nederlandse versie.) Nu vind ik het vervelend dat je bij het aanklikken van een link naar een mp3 een witte pagina krijgt met dat quicktime-balkje. Heb je verder niks te kijken…

De oplossing die ik nu heb gemaakt werkt met een inlineframe zo hoog als het Quicktimebalkje, waarin de MP3 opent.

Al mijn browsers (Safari, Camino, IE, Omniweb tevens editor) doen dat zo met dat QTbalkje, maar hoe ziet dat eruit op een PC? En wat gebeurt er als de browser in kwestie geen QuickTime (-plugin?) heeft? Dan wordt het ook weer een rotzooi. Het lijkt mij het mooiste om een manier te vinden om het liedje te laten afspelen in een venstertje op de pagina of in een popup, dat zich netjes aanpast aan de afmetingen van welk spelertje dan ook. Kon daar zo gauw niets vinden in min overigens rottige HTMLboekie. Iemand ideetjes? Alvast bedankt!

Met flash kan je extern een MP3 inladen . op www.flashfocus.nl , moet je maar eens zoeken . Succes

Je kan de mp3 ook als achtergrondgeluid in de pagina laden. het beste is om dan te bekijken wat als geluidsbestand het beste is. Een aif of wav doet het waarschijnlijk ook op beide platformen.

[quote:b5b24f202f="R_van_Heukelum"]Je kan de mp3 ook als achtergrondgeluid in de pagina laden. het beste is om dan te bekijken wat als geluidsbestand het beste is. Een aif of wav doet het waarschijnlijk ook op beide platformen.[/quote:b5b24f202f]

Dat is zo gruwelijk irritant.
Ik heb meestal iTunes aanstaan op de achtergrond.

Kom je op een site, begint er een ander muziekje doorheen te blaten…
Meestal ben ik op zo’n site heel snel weer weg.

Dank voor de reacties.

Het is idd. niet mijn bedoeling om achtergrondmuziek op de site te zetten. Vind ik ook verschrikkelijk. Ik wil graag dat je op de site een nummer kan aanklikken om te luisteren of te downloaden, zonder dat je een wit scherm krijgt met een QT-balkje. Gaap. Ben dus op zoek naar een wat elegantere manier. Ik zal idd. eens kijken wat je met Flash kunt, alhoewel dat compleet nieuw voor mij is (alleen html tot nu toe.)

Wat je kan doen is inderdaad een iframe gebruiken zonder scrollopties, en daarin de html-pagina laten verschijnen, wanneer je de muziekfile van je keuze aanklikt.

Link de pagina naar een iframe van 5 x 5 punten for all I care. Opties genoeg. Je kunt van je iframe ook een soort van ‘banner’ maken waarin staat wat op dat moment speelt.

ik zal vanmiddag eens een test op het net zetten ter illustratie, dan word de bedoeling misschien wat duidelijker. Een ogenblikje a.u.b.

Okay muziekvrienden ...

Kijk eens of dit wat is : http://www.quantes.nl/music/index.html

Een standaard pagina, met een iFrame als layer en op de achtergrond de mooie Cat Deeley. In eerste instantie is in de iFrame een pagina zonder achtergrondmuziek en met menu geladen.

De drie keuzes linken naar 3 pagina’s die in de iFrame verschijnen, elk met een bijbehorende achtergrondmuziek.

Eitje dus. Made with Freeway 3.5.11

Richard

Oh ja ... wel de filesize terugdringen, anders laadt het wel traag. Mijn mp3's zijn echt enorm.