MP3's vanuit iTunes streamen over mijn LAN?

Ik wil MP3-tjes vanuit iTunes over mijn LAN streamen zodat ze beneden in de woonkamer op de Wintendo mee kunnen genieten. Ik heb daar nog niets voor kunnen vinden via Versiontracker of Google. Bestaat zoiets?

Anders eventueel iets om MP3’s direct vanaf de harde schijf te streamen?

Ruben. Kijk eens naar Audion 3. Daar kun je zelf eenvoudig een radiostation mee starten. Lees daarvoor mijn uitleg op:

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3693&highlight=

Groet

Hankie

Sorry,

Ik had je verhaaltje niet goed gelezen. Moet het de muziek zijn die jij op het moment luistert die over het netwerk wordt gestreamd of gaat het er gewoon om dat je muziekvoorraad gedeeld kan worden. In het geval van het laatste. Hieronder mijn oorspronkelijke bericht:

[i:e544df9052]
hoi iRuben,

Wat mij de beste oplossing lijkt is gewoon een map via Samba (windows-protocol) of Ftp te sharen zodat Windows gebruikers makkelijk meekunnen genieten. Maak anders een apparte user aan voor mp3. In het account-paneeltje vink je vervolgens de optie aan waarmee de gebruiker via Windows kan inloggen (en bij ‘Sharing’ niet vergeten Windows File Sharing aan te zetten). Dan kan je gewoon bij Start -> Run invullen. \je-ip-adresde-gebruikersnaam
[/i:e544df9052]

Met Mp3 Sushi Server, kun je je Mp3's streamen naar iedereen die het horen wilt (Internet , Lan) , het werkt ook samen met Itunes. Het is een zeer eenvoudig programmatje , wat goed werkt, en het is bovendien gratis. :D

Bedankt voor de reakties, het ging mij er inderdaad om hetgeen ik op dat moment afspeel te streamen, mijn eigen "iRadio" dus eigenlijk. Zal natuurlijk eerst dat gratis programma eens proberen (ben tenslotte Hollander), maar hou dat andere proggy ook zeker nog even in mijn achterhoofd.

Nou, da's weer lekker. Alles sites die het programma aanbieden linken naar dezelfde site die er niet is. :-( Acquisition en Poisoned vinden 'm ook niet. Heeft iemand 'm nog ergens online staan misschien?

Help! Mijn vraag blijft nog steeds open staan. De twee tips die ik tot nu toe kreeg hebben het volgende resultaat:

Audion 3: onduidelijk #%#%# programma met een interface die werkelijk helemaal nergens op slaat, loopt meteen de eerste keer al vast, kan alleen maar streamen over een Shoutcast server of ze hebben de opties zo goed verstopt in die fijne interface dat ik ze in elk geval niet kan vinden en het kreng wil geen m4a bestanden spelen.

MP3 Sushi: nergens te vinden. Die maliasoft of iets dergelijks waar alle andere sites naartoe linken doet het nog steeds niet.

Ik zoek dus nog steeds een geschikt programma, bij voorkeur eentje die een platlist uit iTunes 4 kan streamen, of anders desnoods een folder op de harddisk…