MPEG-2 Editten

Is er ook een mogelijkheid om MPEG-2 bestanden te trimmen, knippen en plakken????? Liever niet met Quicktime, omdat Quicktime tergend langzaam is met MPEG-2.

volgens mij is er een wereld aan mogelijkheden... iDVD . DVD studio pro en zo nog veel meer volgens mij.

moet eigenlijk ook gaan met adobe premiere, voor net wat meer nauwkeurigheid.

In iDvd, alsook in DVDSP, kun je, voor zover ik weet, alleen MPEG-2 importeren. Knippen en plakken en zo wil volgens mij niet. Bij mijn weten kun je in Premiere geen MPEG-2 importeren.

Final Cut Pro zou wel een optie zijn. Ik heb alleen niet zoveel zin om zoveel geld uit te geven aan iets dat ik voor mijn hobby doe. Daarbij komt ook nog dat ik maar 256Mb werkgeheugen heb, terwijl 384 het minimum is voor FCP.

Bij mij weigert FCP4 dus mpeg2 en adobe premiere doet het wel.

er bestaan wel wat progroframma's om MPEG-2 te bewerken; eentje daarvan heet zoiets als CaptyDVD en wordt oa geleverd bij convertors als Pyro Instant DVD for Mac ik vrees echter dat alle programma's voor video tergend langzaam zullen werken met zo weining Ram

Ligt dat aan de hoeveelheid RAM???

ja, als je weinig RAM hebt, gaat je computer teveel tijdelijk files wegschrijven naar je HD en dat kost veel tijd