mpeg-2 naar mpeg-1

Hier op het werk wordt er ''buiten de deur'' een mpeg gemaakt van iets dergelijks. Nu vragen ze of we mpeg-1 of mpeg-2 willen. Het lijkt mij dat je een mpeg-2 makkelijk terug kan converteren naar een mpeg-1. Toch?? Nu is het nodig voor een powerpoint presentatie. Kan powerpoint mpg-1 en mpg-2 bestanden aan?? Daar heb ik dus geen verstand van?? Of kan ik een mpeg-1 of mpeg-2 in imovie laden en deze exporteren naar .mov. Dat lijkt mij een bestandformaat wat elk programma aankan, zo ook powerpoint, of is dat ook weer niet zo.

Het is dus nodig voor powerpoint en het enige wat we kunnen krijgen is dus mpeg-1 of 2.

Wat moet ik doen??

Nookie

Met FFmpegX kun je van je filmpje iedere smaak maken die je wilt. Powerpoint specifiek weet ik niks. Niet mijn favo programma. Ik beam presentaties in Acrobat, gemaakt in InDesign. Wel is het zo dat MPEG-1 zo'n beetje het makkelijkst te verwerken formaat is. Daar kan ieder programma wel iets mee.

Als je Quicktime Pro hebt dan kun je de MPEG2 converteren naar wat dan ook. MPEG2 is kwalitatief beter dan -1.

[quote:8a210dc24c="VeRCEttY"]Als je Quicktime Pro hebt dan kun je de MPEG2 converteren naar wat dan ook. [/quote:8a210dc24c] Helaas niet.

• Om mpeg2 te kunnen openen moet je ook nog de mpeg2 plugin kopen.
• En dan nog kun je alleen de video exporteren, niet de audio.
• En dan kun je ook nog eens niet exporteren naar mpeg1.

ffmpegx is wat dit betreft de beste en goedkoopste oplossing.