Mpeg editten

Ik heb hier net een vraag binnengekregen, hij gaat als volgt:

[quote:1e2d31cfb7=“vraag”]
Wat wij nodig hebben is een eenvoudig programmaatje waarmee we mpeg filmpjes kunnen knippen en plakken. Wij maken tegenwoordig video digitaal op de OK en dat zijn MPEG 2 bestanden. Daar wil ik op mijn Mac in kunnen knippen en plakken in quicktime pro is dat niet mogelijk. Wel kan ik het daarmee van mpeg omzetten naar mov maar dan is het gigantisch groot en onwerkbaar.

Heb jij eens tijd om wat te helpen zoeken naar een OS X mpeg editor ? [/quote:1e2d31cfb7]

Iemand een antwoord hierop?

[quote:b70f7f6b56="addyboy"]Ik heb hier net een vraag binnengekregen, hij gaat als volgt:

[quote:b70f7f6b56=“vraag”]
Wat wij nodig hebben is een eenvoudig programmaatje waarmee we mpeg filmpjes kunnen knippen en plakken. Wij maken tegenwoordig video digitaal op de OK en dat zijn MPEG 2 bestanden. Daar wil ik op mijn Mac in kunnen knippen en plakken in quicktime pro is dat niet mogelijk. Wel kan ik het daarmee van mpeg omzetten naar mov maar dan is het gigantisch groot en onwerkbaar.

Heb jij eens tijd om wat te helpen zoeken naar een OS X mpeg editor ? [/quote:b70f7f6b56]

Iemand een antwoord hierop?[/quote:b70f7f6b56]

is dit trouwens misschien iets?
http://www.apple.com/quicktime/products/mpeg2playback/

weg

[quote:5132efd699="addyboy"]Ik heb hier net een vraag binnengekregen, hij gaat als volgt:

[quote:5132efd699=“vraag”]

Heb jij eens tijd om wat te helpen zoeken naar een OS X mpeg editor ? [/quote:5132efd699]

Iemand een antwoord hierop?[/quote:5132efd699]

Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar!

[quote:cad540db80="bart1971"][quote:cad540db80="addyboy"]Ik heb hier net een vraag binnengekregen, hij gaat als volgt:

[quote:cad540db80=“vraag”]

Heb jij eens tijd om wat te helpen zoeken naar een OS X mpeg editor ? [/quote:cad540db80]

Iemand een antwoord hierop?[/quote:cad540db80]

Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar![/quote:cad540db80]

jammergenoeg is dus de enige oplossing het om te zetten naar een andere codec… mpeg-2 codec is dus geen knip en plak codec… helaas.

[quote:0f8eb27927] Wel kan ik het daarmee (QTpro) van mpeg omzetten naar mov maar dan is het gigantisch groot en onwerkbaar. [/quote:0f8eb27927]

Dat hangt er maar vanaf welke compressor je kiest in qtpro 6.5. Als je qtpro voor het eerst gebruikt, dan staat de compressor op “video” en dat geeft inderdaad grote bestanden.
Als de computers die gebruikt worden voldoende snel zijn (g4, pentium4) dan kan je bijvoorbeeld ook kiezen voor mpeg4 met een bitrate van 1440kb/s als export codec. Dan heb je een erg goede beeldkwaliteit die met veel editing programma’s te bewerken is. Er past dan één uur video op een cd, platform onafhankelijk. De coderings snelheid is erg hoog met moderne computers en de bediening van deze codec is eenvoudig. (Bij de door mij voorgestelde bitrate moet je alleen opletten dat je bij compatibiliteitstype in de codec “geen” invoert. Croppen is dan niet nodig)

Een vergelijkbare, commerciële, codec is de 3ivx codec. Dit bedrijf doet nu ook zaken met een medisch bedrijf, de weergave van lichaams sappen zal dan ook goed zijn. Voor archief doeleinden is het mogelijk om twee uur beeld in een gigabyte te comprimeren. De audio kan eventueel via aac codering meegenomen worden. Deze codec is langzamer als de vorige, de bestanden worden echter kleiner met een gelijke/iets betere beeldkwaliteit. Het bedieningsgemak is wat lager als de apple mpeg4 codec.

Als je wat voorbeelden wilt van gecodeerde bestanden dan kan ik je die wel mailen.