Mpeg naar ipod

Hallo mensen, Aangzien jullie veel meer weten over de i pod en dat soort zaken; hier een vraagje. Ik heb een concert in Mpeg. Deze speelt i tunes wel af maar kan ik niet op de ipod zetten. Ook onder bewerken en dan voorkeuren lukt het me niet. Als ik de songs selecteer en dan onder geavenceerd en dan converteren naar mp3 lukt het me niet.... Kan iemand me hierbij helpen?? Mijn dank is zeer groot!!! :D Groetjes San

Als je ingesteld hebt dat je importeert in mp3 of acc (maakt nu niet uit) dan doe je rechterklik op de mpeg en "converteer selectie naar" en dan zou het moeten lukken.

Met "Mpeg" bedoel je een .mpeg of .mpg filmpje? Als dat zo is, moet je even het programma "ffmpegx" downloaden; daarmee kan je heel veel formaten converteren naar andere formateren, zowel audio als video.

Eh,,,,, zie ik heb er helemaal geen verstand van... ik heb geen idee wat voor een soort mpeg het is. Als ik nu de file open staan er winamp icoontjes voor en het aantal mb.... Groetjes San

[quote:cc97897b64="S@n"]Eh,,,,, zie ik heb er helemaal geen verstand van... ik heb geen idee wat voor een soort mpeg het is. Als ik nu de file open staan er winamp icoontjes voor en het aantal mb.... Groetjes San[/quote:cc97897b64] Als het een filmpje is moet je gewoon dat programma downloaden.

oké ik zal het programma ff dl-en. Op hoop van zegen....

Hoi Desappie, Dit zal je niet geloven maar eh...heb hem nu gedownload maar kan hem niet openen...Grrrroom.... :cry: Heb je toevallig nog een ideetje hoe me het zou kunnen lukken???

Ik programma eindigd op .dmg en dat kan mijn pc blijkbaar niet aan…
Stom ding!

[quote:fd1d08dc0c="pietjepuk6546"]Als je ingesteld hebt dat je importeert in mp3 of acc (maakt nu niet uit) dan doe je rechterklik op de mpeg en "converteer selectie naar" en dan zou het moeten lukken.[/quote:fd1d08dc0c]

Nee dat lukt niet, helaas… Ook ffmpegx lukt niet…Iemand nog een idee??

Nee, DMG is voor Mac... Daar gaan we hier een beetje standaard van uit op het forum. Maar goed, is dat bestand wat je op je iPod wilt zetten nu eigelijk een filmpje of een muziekding? Want film kan de iPod natuurlijk niet weergeven...

[quote:a9eeedc26c="Nikita"]Nee, DMG is voor Mac... Daar gaan we hier een beetje standaard van uit op het forum. Maar goed, is dat bestand wat je op je iPod wilt zetten nu eigelijk een filmpje of een muziekding? Want film kan de iPod natuurlijk niet weergeven...[/quote:a9eeedc26c]

Het is een filmpje van een muziek concert, en aangezien itunes wel de muziek van dat concert afspeelt dacht ik, dan kan ik het vast wel op mijn ipod zetten, Maar dat lukt me niet…

[quote:9bd3028c9a="S@n"]Ik programma eindigd op .dmg en dat kan mijn pc blijkbaar niet aan..... Stom ding![/quote:9bd3028c9a]

Gebruik je windows? Misschien is MP3 Converter dan iets?

[quote:0936d5dedd="Rat"][quote:0936d5dedd="S@n"]Ik programma eindigd op .dmg en dat kan mijn pc blijkbaar niet aan..... Stom ding![/quote:0936d5dedd]

Gebruik je windows? Misschien is MP3 Converter dan iets?[/quote:0936d5dedd]

Ik zal het proberen! Dank, Ja ik heb gewoon windows…sorry, hihi loop denk ik erg achter… :wink:

Nee, hij speelt wel het fimpje af omdat 'ie er wel een codec voor heeft binnen iTunes, maar de iPod is geen videospeler, dus dat gaat niet lukken.

Als je in iTunes onderin links op de knop drukt met een klein pijltje omhoog in een soort van klein schermpje, krijg je waarschijnlijk ook het beeld van je concert te zien.

Om te kijken of het een filmpje is klik je op het bestand met de rechtermuisknop (of ctrl ingedrukt houden en er met linker op klikken). Je krijgt dan een menutje en ga dan naar "Open met" dan komt er nog een klein menutje naast en selecteer daar "Quicktime". Als die er niet tussen staat kies je: "andere" en zoek dan Quicktime in je map met programma's en selecteer die. Dan opent het bestand in quicktime, als je alleen een balkje krijgt met muziek dan is het een muziek bestand, als je het bestand opent en je krijgt ook beeld als je hem afspeelt dan is het een video bestand.

Je kunt ook iets anders doen, je gaat naar iTunes en kijk naar het nummer of video bestand wat je wil converteren (dat concert dus). Als het een video is dan staat er een silhouette van camera of projector achter de titel.

Maakt verder niet uit wat je voor bestand hebt, klik gewoon met je rechtermuisknop op de titel (in iTunes) en dan staat er: converteer naar AAC (7e van boven) en dan converteert hij dus je audio naar AAC. Dan komt er precies hetzelfde bestand in je lijst van iTunes, met dezelfde naam, dezelfde duur, enz. maar er staat alleen niet zo’n grijs sillouhette van een projector achter.
Voila, een AAC bestand wat op je iPod kan. Om het bestand te bekijken druk je op de titel met je rechtermuisknop en selecteert: Toon bestand van nummer.

Maar then again; de iPod kan ook prima MP3 bestanden afspelen... Dus als 'ie in z'n huidige vorm niet op de iPod wil, maar wil in iTunes afspeelt dan is de enige logische conclusie toch dat het een filmpje is?

[quote:2d541fcee1="Rat"][quote:2d541fcee1="S@n"]Ik programma eindigd op .dmg en dat kan mijn pc blijkbaar niet aan..... Stom ding![/quote:2d541fcee1]

Gebruik je windows? Misschien is MP3 Converter dan iets?[/quote:2d541fcee1]

Oké het zit niet echt mee… programma gedownload ging prima nummers geconverteerd maar nu heeft hij alleen de eerste 2 minuten van de nummers gepakt en ook dat lukt me niet om goed te krijgen. Dus maar halve nummers… Maar we zijn al een stap verder,…
Iemand nog ideeen???
Groetjes en dank allemaal!

[quote:e40e83b14b="vriesela"]Om te kijken of het een filmpje is klik je op het bestand met de rechtermuisknop (of ctrl ingedrukt houden en er met linker op klikken). Je krijgt dan een menutje en ga dan naar "Open met" dan komt er nog een klein menutje naast en selecteer daar "Quicktime". Als die er niet tussen staat kies je: "andere" en zoek dan Quicktime in je map met programma's en selecteer die. Dan opent het bestand in quicktime, als je alleen een balkje krijgt met muziek dan is het een muziek bestand, als je het bestand opent en je krijgt ook beeld als je hem afspeelt dan is het een video bestand.

Je kunt ook iets anders doen, je gaat naar iTunes en kijk naar het nummer of video bestand wat je wil converteren (dat concert dus). Als het een video is dan staat er een silhouette van camera of projector achter de titel.

Maakt verder niet uit wat je voor bestand hebt, klik gewoon met je rechtermuisknop op de titel (in iTunes) en dan staat er: converteer naar AAC (7e van boven) en dan converteert hij dus je audio naar AAC. Dan komt er precies hetzelfde bestand in je lijst van iTunes, met dezelfde naam, dezelfde duur, enz. maar er staat alleen niet zo’n grijs sillouhette van een projector achter.
Voila, een AAC bestand wat op je iPod kan. Om het bestand te bekijken druk je op de titel met je rechtermuisknop en selecteert: Toon bestand van nummer.[/quote:e40e83b14b]

Het is een video bestand het klopt dat er een cameraatje voor staat… Als ik het bestand/ concert wil converteren dan doet ie dat niet. Geeft een fout melding (-50) ofzo iets…
Ik hoef ook het beeld niet, wil alleen zo graag de muziek op mijn ipod…

[quote:1a14b70665="Nikita"]Maar then again; de iPod kan ook prima MP3 bestanden afspelen... Dus als 'ie in z'n huidige vorm niet op de iPod wil, maar wil in iTunes afspeelt dan is de enige logische conclusie toch dat het een filmpje is?[/quote:1a14b70665]

Ja het is een filmpje maar de muziek speelt ie wel gewoon af… en niet op de ipod…

[quote:e35ab5da59="S@n"][quote:e35ab5da59="Nikita"]Maar then again; de iPod kan ook prima MP3 bestanden afspelen... Dus als 'ie in z'n huidige vorm niet op de iPod wil, maar wil in iTunes afspeelt dan is de enige logische conclusie toch dat het een filmpje is?[/quote:e35ab5da59]

Ja het is een filmpje maar de muziek speelt ie wel gewoon af… en niet op de ipod…[/quote:e35ab5da59]

Nogmaals, in iTunes kan je wel filmpjes bekijken en op de iPod niet. Dat je alleen de muziek hoort, komt omdat je het videoschermpje dicht hebt staan.

[quote:72ae1ba08a="S@n"]Ik hoef ook het beeld niet, wil alleen zo graag de muziek op mijn ipod....[/quote:72ae1ba08a]

Dan moet je een programma gebruiken die het videokanaal van het geluid kan splitsen, maar dat is nogal een specifiek werkje, heb er zelf ook geen verstand van… :?