MPEG2 Comprimeren

Met Eyetv 200 heb ik een film opgenomen. Als ik deze film wil branden op DVD is het resultaat een MPEG2 muxed film die Toast 6.0 normaal gesproken zo naar een DVD kan branden. Nu is de film echter 4,9 Gigabyte geworden en past dus niet op DVD. Comprimeren met DVD2oneX gaat niet want het is geen Video_TS map maar een filmbestand. Wie weet een oplossing?

Misschien een programma als [url=http://www.discreet.com/products/cleaner/cleaner6/]cleaner[/url] erover heen gooien om de grootte terug te brengen?

Het kan wel via Toast maar dan met je originele film. Gooi je originele film op Toast (in DVD video stand) en kies onder file voor "save as image" Toast maakt dan een complete DVD groeter dan 4,4 GB. Las je daarna DVD2One gebuikt kun je hem wel terug laten rekenen naar een DVD-R.

Alleen jammer van de tijd waarin je al een mpeg2 hebt laten maken

Ik las dat met de eyeTV software kunt snijden in het MPEG2 bestand. Splitsen misschien?

Probeer ffmpeg te gebruiken demuxen onder tools, en daar na muxen als dvd, wat je ook kan doen is in toast kiezen voor dvd en dan discimage, dan heb je een video_ts file die door dvd2one kan.

De oplossing van Richèle (en macbos) zijn eenvoudig en doeltreffend. Hartelijk dank daarvoor. Bij het opnemen met Eyetv kan je ook van tevoren inschatten hoe lang een film gaat duren. Wel wat lastig omdat alle reclame er nog uitgeknipt moet worden. Op grond van deze inschatting kan je ook van tevoren de DV kwaliteit instellen. Als je al hebt opgenomen werkt de oplossing met Toast - image - DVDoneX prima. Kost wel veel tijd. Nogmaals dank.