mpeg2

Hallo,

Ik ken niks van compressietechnieken of van formaten voor digital video, maar op 1 site las ik dat de ‘micromv’ sowieso naar mpeg2 comprimeert en opslaat. De persoon die reageerde voegde eraan toe dat ‘mpeg2 compression sucks’ want ‘x’ frames per second compressie ipv 25??? in minidv-formaat??? (ik denk maar het is tè lang geleden om mij dat te herinneren dat ‘x’ 20frames per second was??)

In ''camcorder and digital video" van november 2002 staat een reportage over de ip5 (ook micromv) daar staat : ‘it recors in the mpeg-2 compression codec, similar to the way DVDs are recorded. Mpeg-2 has a bit-rate less than halfd that of Mini Dv or digital8…less hard drive space when editing. … movieshaker 3,1 editing software…Since the outputs are analog, your computer needs a videocad with an S-video or composite video input. It won’t plug into a video board that has only an i.Link(FireWire) input.’

Ik denk echter dat de auteur (Stuart Sweetow) dit verkeerd voor heeft. op de ip5 is er een i.Link -poort (tenzij die enkel voor ‘in’ is???).

In ieder geval hou ik mij veraf van de nieuwe Sony-video’s alhoewel ik ernstig op zoek ben naar zoiets kleins dat zoveel kan :lol: denk ik toch dat de nieuwe panasonic 3ccd mvx500 meer iets is voor mij

groetjes
davedive

verdorie wel op 'nieuw' geklikt ipv op 'reactie' op sony pc8-forum

sorry
:?
:slight_smile: