mplayer fullscreen

ik heb altijd met veel plezier MPlayer gebruikt, het programma kon al mijn divx films altijd zonder problemen afspelen, ik heb echter nu een nieuwe versie mplayer osx 2 en daarmee krijg ik steeds een verkleind of inelkaar gedrukt beeld als ik het fullscreen wil bekijken. Voorkeuren al weggegooid, maar dat helpt niet, weet iemand raad?

Ik vind VLC zelf wel iets beter. ook nooit problemen met divx :mrgreen: http://www.videolan.org/vlc/

Volgens mij kun je op de sourceforge website een oude build downloaden...

tja, ok, ik gebruik ook vlc nu, maar vond mplayer altijd de betere. Ik weet niet welke versie ik meer gebruikte, maar dit probleem moet anders toch ook op te lossen zijn? In vlc weet ik niet hoe ik de ondertitels er goed in krijg...

Gebruik Mplayer, groot beeld is F, intoetsen, schermvullend en weer F en hij schakelt terug.

... Is het niet zo dat als je een venstertje smaller of breder maakt, Mplayer die verhouding in fullscreen aanhoud?

bedenk me opeens dat je bij mplayer in kan stellen in de voorkeuren wat voor schermgrootte je wilt. 4:3, 16:9 of automatisch. Overigens behoudt mplayer idd niet, zoals vlc en qt dat wel doen, de scherm verhoudingen als je handmatig het scherm vergroot

mplayer zet gewoon extra zwarte balken onder en naast het het beeld en vergroot het wel een beetje, maar dus niet meer fullscreen (f toets wist ik nog wel, maar toch bedankt...). Heb ook een film gehad die ingedrukt werd in dus in de hoogte kleiner werd (verhoudingsgewijs tov de breedte)

ja maar heb je nu die instellingen bij voorkeueren bekeken?

Ik gebruikte eerst altijd Mplayer omdat ik die fijner vond dan VLC, maar sinds Mplayer OSX 2 gebruik ik VLC. Mplayer is er niet op vooruitgegaan, oa de performance werd bij mij een stuk slechter. :(

[quote:1d84ff7a94="kenmasters"]Ik gebruikte eerst altijd Mplayer omdat ik die fijner vond dan VLC, maar sinds Mplayer OSX 2 gebruik ik VLC. Mplayer is er niet op vooruitgegaan, oa de performance werd bij mij een stuk slechter. :([/quote:1d84ff7a94]

de 4:3 zorgt er wel voor dat ie groter wordt en de balken aan de zijkant verdwijnen, maar het beeld wordt wel in de hoogte in elkaar gedrukt…

hangt er natuurlijk vanaf wat voor beeldscherm je hebt. Had jij niet net een nieuwe powerbook? Die hebben natuurlijk met dat breedbeeld wel een heel afwijkend scherm.

nee, ik heb een emac. Op het emac scherm dus niet goed en op de aangesloten tv ook niet. Via vlc of quicktime player geen problemen (op het geluid in de quicktime player na en de missende functie voor ondertitels in vlc)

sorry dan verwar ik je met een derde....

In mplayer kun je met “c” tussen verschillende scherm modi wisselen.

overigens werkt vlc prima met ondertitels… Bestand>open bestand> blader naar bestand en bestand kiezen… Daaronder gebruik ondertitels aanvinken en via instellingen het ondertitelingsbestand selecteren…

[quote:de209c6c88="gretver"]overigens werkt vlc prima met ondertitels.... Bestand>open bestand> blader naar bestand en bestand kiezen.... Daaronder gebruik ondertitels aanvinken en via instellingen het ondertitelingsbestand selecteren...[/quote:de209c6c88]

bedankt!