MS Access voor Mac

Wie kan er mij helpen???

Ik zoek een DBMS (Database Managment Sytem voor de ongeletterden)
met het gebruiktsgemak’ (opletten wat ik zeg over Microschoft) maar dan voor OS X !!!

Ik heb nu nog altijd nix gevonden :frowning:

Help een arme stakker zonder software…

Ik merk dat er binnen de Mac wereld erg veel met FileMaker Pro wordt gewerkt, misschien is dat wat? Ik vind het zelf een ramp-pakket, maar ja, dat vind ik van Access ook. Gelukkig heb ik het sowieso niet nodig.

Waarom is FileMaker een Ramppakket? Het is leeg..da's waar in principe moet je alles zelf bouwen maar er zijn op internet prima gratis databse voorbeelden en templates te vinden. FMP is volledig naar eigen wens in te richten. Nadeel hiervan is dat er veel tijd in kan zitten. Ik vind het een perfect DM systeem (ook omdat het samenwerkt met Internet (instant WebPublishing) en Wind^%$%$ versie van FM)

[quote:091a616412="MacMickey"]Waarom is FileMaker een Ramppakket?[/quote:091a616412]

Omdat ik het niet in 1 keer snap… wat waarschijnlijk meer zegt over mij dan over FileMaker. :lol: Maar serieus, bij de ziekenomroep waar ik een tijdje bij gewerkt heb gebruiken ze FileMaker voor het platenbeheer en ik heb echt nog nooit zo’n vreselijke toepassing gezien, kreupel aan alle kanten, maar ook dat kan natuurijk aan de opbouw van de gemaakte database liggen.

Dus voor iedereen die een database pakket zoekt; FileMaker vind IK PERSOONLIJK een ramp, maar kijk gerust eens of je die mening kan delen of niet. :wink:

Aha...dat ligt dus tiepies aan de opbouw van de desbetreffende database. Ikzelf heb een zeer uitgebreide Beeldbank gemaakt en die loopt perfekt. Wordt te ingewikkeld om de details hier te vermelden maar neem maar van mij aan dat er een hoop werk inzit (+ wat research).

mySQL of PostgreSQL...

Te vinden op www.entropy.ch/software/macosx/

Zoek daarna bij http://www.versiontracker.com/macosx/index.shtml op “sql” alwaar je de nodige grafische tools tegenkomt.