MS Office voor de Mac - Geschikt voor zakelijk gebruik ???

Ik gebruik het zelf niet, maar ik zou zakelijke gebruikers willen vragen waarom zij MS Office gebruiken voor het beheer hun zakelijke informatie.

Het gaat mij met name om het feit of alle informatie die bijvoorbeeld in Word en Exel opgeslagen is al dan niet degelijk aan elkaar gerelateerd is. m.a.w. wat gebeurd er indien bijv. bestandsnamen worden veranderd of niet (meer) aanwezig zijn, en hoe overzichtelijk en stabiel is MS Office bij intensief zakelijk gebruik door de vele losse bestanden?
Welke mate van garantie wordt geboden tegen allerlei virussen die door alle losse bestanden elkaar kunnen infecteren ervan uitgaande dat virusscanners niet altijd de nieuwste virussen eruit vissen?

Hoewel ik alleen Word en Excel gebruik en dus geen oordeel kan geven over Powerpoint en Entourage: Het werkt allemaal prima onder OSX. Een mailtje openen met een Word document van een PC? Geen probleem. Een Word document mailen naar een PC? Geen probleem. Veel goede sjablonen in het pakket. Makkelijk adreslabels maken vanuit Word. Allemaal prima in orde. Zeker na de laatste update. Wat wel een probleem kan zijn: De belachelijk hoge prijs van het pakket! Je kunt met Appleworks ook een heel eind komen voor veel minder geld. Veel 'typmeiden' zijn echter nogal aan 'hun' PC gehecht. En bepaalde speciale factureringssoftware is er alleen voor Windows. Daardoor hebben veel grotere bedrijven voor de administratie PC's in gebruik. Gelukkig gebruiken ze wel Apple voor de creatieve zaken...

Ik gebruik Ms Office al een flink tijdje ook vroeger in OS9(en nog eerder in ehh..een PC,dat is ook de reden dat ik het ben blijven gebruiken.).Ik ben geen heavy user,maar wat ik ervaren heb is tot nu toe,is dat de bestanden van de vier programma's (bijna) volledig compatibel zijn met de PC versie bestanden.In Powerpoint was een afwijk in de opmaak.In Excel en Word heb ik niets gezien. De programma's zijn stabiel(voor microsoft opmerkelijk,Explorer had vroeger noagal eens wat kwalen.) De integratie tussen de programma's gaat ook prima.Bv. spreadsheets excel in word.Eigenlijk werkt het niet veel anders als de PC versie.Het is inderdaad wel erg duur,maar de Windows versie is dat ook.En virussen van Windows versies werken niet in de Mac versies.Ik heb wel eens per ongeluk iets opengemaakt ,niets.Als je het bestand weer doorstuurt naar een PC,dan gaat het virus weer verder mee.Hoe het met macro/virussen werkt weet ik niet. Een ding blijft moeilijk.Dat zijn de bestandnamen.Je kunt maximaal 8 tekens gebruiken anders verandert Windows,de naam in iets vreemds. Bij gebruik in een gemengde omgeving moet daar rekening mee gehouden worden. Bij zakelijk gebruik is er denk ik geen vuiltje aan de lucht.

Nog nooit problemen gehad! Gebruik office nu vier jaar. eerst '98 toen 2001 en nu X.

Office heeft zelfs aangegeven dat de office voor de mac beter is dan voor een windhoos!

Waar Mr. Gates wel aan moet werken is een stukje software schrijven voor Entourage X, zodat er gecommuniceerd kan worden met MS Exchange Server. Als je namelijk in een Windhoos netwerk zit en je mail via de server op moet halen, heb je een probleem. Dit kan weer wel met Entourage 2001, maar de X-versie ondersteunt dit (nog) niet. Wel raar om dat niet 'even' in te bouwen. Verder vind ik het BELACHELIJK dat er allerlei formaten mail, adressen etc. geimporteerd kunnen worden, behalve een simpel mailtje (.msg) uit Outlook 2000 PC: het eigen bestandsformaatvan M$! Hiervoor moet je een Applescript downloaden, die geschreven is door een third party software meneer, die dit als shareware beschikbaar stelt. Overigens heeft die meneer allerlei im- en export functies voor Entourage geschreven. Interesse? [url=http://www.applescriptcentral.com/]Klik hier.[/url]

Thanx,ik was Berkowitz bijna vergeten.

en dezelink 2