ms office vraag.

waarom brengt ms alleen word , excel , powerpoint en outlook uit op mac ? en geen acces , frontpage , infopath , publisher , etc

al deze programmas zijn toch ook office. :?

Ask Bill!

ik wil die vent nog in geen 1000 jaar tegen komen :evil:

Een gokje.... Alhoewel ik die missing app's niet ken, vermoed ik dat er betere alternatieven waren. Apple heeft in het verleden wat deals met microsof gesloten en had blijkbaar geen behoefte aan de programma's die jij nu mist.

• Access

• Excel

• FrontPage

• InfoPath

• Live Communications Server

• Live Meeting

• OneNote

• Outlook

• PowerPoint

• Project

• Publisher

• SharePoint Portal Server

• Visio

• Word

dit zijn alle office programma’s van ms.

Access is meuk. Leuk voor een kaartenbakje van de sportvereniging maar Filemaker lijkt me een stuk betrouwbaarder, en dat is er voor Mac en PC.

FrontPage is het meest waardeloze programma dat er is. Alle sites die met FrontPage gemaakt worden zijn niet alleen lelijk, maar worden ook nog eens volgetrapt met non-standard compliant code zodat je het alleen maar met een M$ browser kan bekijken. Frontpage 1.0 is er geweest voor de Mac, maar ik ben blij dat ze er mee opgehouden zijn.

Outlook hebben wij in de vorm van Entourage maar ik vind het te lelijk om aan te zien.

Projects zou ik ook wel willen hebben, niet omdat ik het nodig heb maar de zakelijke wereld mist dit gewoon echt op de Mac.

En Bill maakt niet alles voor de Mac omdat anders niemand meer Windoze koopt.

[quote:55af1288d2="Neo_Piko"]• Access

• Excel

• FrontPage

• InfoPath

• Live Communications Server

• Live Meeting

• OneNote

• Outlook

• PowerPoint

• Project

• Publisher

• SharePoint Portal Server

• Visio

• Word

dit zijn alle office programma’s van ms.[/quote:55af1288d2]

Ik vind het leuke opsomming…
voor hen die veroordeeld zijn tot windows, mij zegt het niet zo veel.

Voor de Mac kun je dat natuurlijk ook, maar dan zullen de namen anders zijn.
Overigens heb ik in de audio/video/fotografie bijna alles wat op een PC was gebrouwen meestal op een Mac kunnen importeren.
Laatst heb ik een Access-file van een video-archief geimporteerd in Excel voor de Mac en dat werkte prima. Waarschijnlijk was de structuur van die file eenvoudig genoeg om te kunnen worden geconverteerd, ik weet er het fijne niet van want ik heb verder nooit iets gedaan in Access, maar in dit geval werkte het. Zelfs de toegang vanuit PC’s is er door verbeterd.

Ik zit op de zaak met mijn eenzame Mac in een windows-netwerk en alles wat ik maak kan ook op de PC’s worden geopend, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het uitwisselbaar blijft.

Ben jij switcher?

Als je een poject pakker zoekt moet je eens kijken bij conceptdraw

ziet er goed uit, ook de andere pakketten zijn vrij goed zoals mindmap. zelf gebruik ik omnigraffle, is goedkoper