MS WORD Breuken en diverse wiskundige afbeeldingen

hallo,

voor een werk moet ik in word zo’n mooie breuk kunnen zetten waar je boven en onder alles mooi kan inzetten. vorig jaar is me dat gelukt, ik weet dat er zo’n speciale functie zit, dit was wel op een Windows office, vermoed dat het op mijn mac office ook werkt, maar waar

kan iemand me hier snel aan helpen plz…

thx

jps

Volgens mij zit dit in de extra's die je los moet installeren... Ik heb de CD even niet bij de hand hier en ik zet het er nooit op, maar in eerdere versies moest je het apart kiezen om te installeren.

ik heb alles geinstalleerd van de office cd, maar ik weet dus niet meer hoe dat heet

Iets met "equation" meen ik. Engels voor vergelijking.

Je vindt dat onder Insert>Object>Microsoft Equation (eerst op de plek in je doc gaan staan waar de formule moet komen)

De Equation Editor wordt gestart, en je kan aan de slag. Als je klaar bent, gewoon het venstertje waarin je de vergelijking/formule geschreven hebt sluiten, en klaar is kees.

Arvid

Uit de Word-help:

[quote:18e8bd4f3e]To insert an equation by using the Equation Editor, you must first install the Equation Editor from the Microsoft Office Value Pack. For more information on installing Value Pack components, refer to the Guide to the Value Pack on your Microsoft Office CD.

1. Click where you want to insert the equation.
  2. On the Insert menu, click Object.
  3. In the Object type box, click Microsoft Equation 3.0.
  4. Click OK.
  5. Build the equation by selecting symbols from the Equation toolbar and typing variables and numbers. From the top row of the Equation toolbar, you can choose from more than 150 mathematical symbols. From the bottom row, you can choose from a variety of templates or frameworks that contain symbols such as fractions, integrals, and summations.
    For Help on creating an equation, click Equation Editor Help Contents on the Equation Editor Help menu.
  6. To return to Word, click Quit Equation Editor on the Equation Editor menu.[/quote:18e8bd4f3e]

Je hebt dus de Equation Editor nodig (in het Nederlands: Vergelijkingseditor).

Er zijn ook (ingewikkelder) alternatieven, zoals Equation Service, maar daar moet je een speciale taal voor leren.

BEDANKT!!!!!!!!!!!!!

dit was het dus waar ik naar op zoek was!!

lang leve de maccers