MS Word hulp nodig: Hoe 2 tabellen naast elkaar plaatsen?

Ik wil graag ik Microsoft Word X voor Mac, twee (zelfgemaakte via Insert Table) tabellen naast elkaar (eentje links en eentje rechts) plaatsen. Hoe doe ik dit? Wat ik ook doe en probeer ik krijg bv. met copy-paste de tabellen alleen maar onder elkaar en dat wil ik niet... Wie o wie kan me helpen?.. :cry: :cry: Alvast bedankt...

Je moet de pagina instelling op 2 kolommen zetten. Als je dit alleen op een gedeelte van de pagina wilt dan moet je een aparte sectie aanmaken op je pagina en daar meerdere kolommen aanmaken

[quote:24879b3c8a="mcdaddy"]Je moet de pagina instelling op 2 kolommen zetten. Als je dit alleen op een gedeelte van de pagina wilt dan moet je een aparte sectie aanmaken op je pagina en daar meerdere kolommen aanmaken[/quote:24879b3c8a]

het gaat om een gedeelte/de helft van een pagina…
hoe maak ik zo een aparte sectie?..

Is het geen idee om dan een tabel te maken met twee kolommen (één rij) en binnen die cellen een tabel te maken in elke cel? Dat is de meest logische manier om twee tabellen naast elkaar te zetten volgens mij!

[quote:7d1a6e8bd8="epter"]Is het geen idee om dan een tabel te maken met twee kolommen (één rij) en binnen die cellen een tabel te maken in elke cel? Dat is de meest logische manier om twee tabellen naast elkaar te zetten volgens mij![/quote:7d1a6e8bd8]

dat zou kunnen maar de gegevens van de 2 tabellen zijn niet echt gerelateerd met elkaar.
vandaar heb ik liever 2 aparte tabellen.
omdat de tabellen veel rijen en weinig kolommen bevatten heb ik ze liever naast elkaar dan onder elkaar, want ik wil liever geen grote lege blanke vlakken hebben op de rechterzijde van mijn paginas…

Je kunt voor één pagina de pagina-instelling zo veranderen dat ie een kwartslag draait - dus meer ruimte naast elkaar. Daarnaast hoeven die tabellen natuurlijk niks met elkaar te maken te hebben, maar zo krijg je ze wel zoals je wilde, niet? Just my 2 cents!

ik zou gewoon een tabel maken met twee kolomen daar die geef je een border van 0 daarin maak je weer een tabel de linker laat je links lijnen en de rechter rechts lijnen niemand die het ziet dat het meer tabelen zijn

[quote:5bdcd7f177="epter"]Is het geen idee om dan een tabel te maken met twee kolommen (één rij) en binnen die cellen een tabel te maken in elke cel? Dat is de meest logische manier om twee tabellen naast elkaar te zetten volgens mij![/quote:5bdcd7f177]

dit lijkt me de manier, enkel zou ik dan de extra tabel onzichtbaar maken zodat het bij het afdrukken niet zichtbaar is dan heb je 2 losse tabellen naast elkaar en kun je prima de tussen ruimte instellen.

succes

Hmmm... ja dat van die borders bedoelde ik ook, maar misschien was het niet zo duidelijk voor jullie als voor mij :wink:

[quote:1e6a90b2e7="TurkishDelight"]het gaat om een gedeelte/de helft van een pagina... hoe maak ik zo een aparte sectie?...[/quote:1e6a90b2e7]

Insert - Break - Section Break (Continuous) om een nieuwe sectie te starten.

een paar lege regels invoegen en weer het bovenstaande doen.

Vervolgens voor de sectie met de lege regels het aantal kolommen instellen op 2