MSM onder X

Ja,ja helaas twee kids in de MSM leeftijd ( Microsoft Messenger ) hiermee kunnen ze chatten enz. dus ook files versturen naar hun Windows vriendjes,alleen onder X lukt het versturen van die files niet, zie ik iets over het hoofd, we krijgen een melding dat : We could not send this file because the connection is blocked, please contact you`re network administrator or ISP, they may be able to enable file transfer

Dus…

Ja dat heb ik ook :evil:

Heb ik ook last van, ik denk dat het door de firewall in de alcatel adsl modem komt, maar weet het niet zeker? iemand een oplossing?

Ja, wat hebben we daar nou aan..... :D

Het lijkt idd iets met een firewall ofzo. Kun je dat niet regelen in de firewall van OS X? Of in je modem? op deze pagina http://www.iana.org/assignments/port-numbers staan alle poortnummers en welke apps ze gebruiken. Misschien heb je er wat aan.

Hey jongens, hou maar op met zoeken. Heb hetzelfde probleem gehad (met een linksys-router). Het is zelfs zo erg dat een bedrijf dat geen ondersteuning bied aan Apple-gebruikers (linksys dus...) toch een topic hierover heeft.

Daarin werd gesteld dat het updaten van je router-firmware en vervolgens het forwarden van een 6 tal poorten (die je met de hand mag intypen uiteraard) het probleem verholpen zou zijn. Nou, mooi niet dusssssssss

Ik ben toen verder gaan zoeken en kwam erachter dat er meerdere met dat probleem zaten. Uiteindelijk via een japanse site(!) op een site in het pools terechtgekomen waar werd gesteld dat zelfs met een directe telefoon verbinding geen bestanden verzonden konden worden. (Ga me nu geen poolse teksten sturen, mijn pools is absoluut NUL) Gelukkig maak je wel ens vakantie vrienden :wink:

Laten we dus maar blij zijn dat we al bestanden kunnen ontvangen (microsoft bedankt :-P). En nog meer bedankt om ons de hoop te geven dat we ze zelf ook kunnen versturen!!!

Laten we met zijn allen hopen dat apple snel met een eigen office en een iChat compatible met MSN komt zodat we Microsoft voorgoed de deur kunnen wijzen! Met Safari zijn ze op de goede weg, prima browsertje!

wat ik vergeten was is om te verwijzen naar dit topic (ook van macosx.nl) hier hebben ze het al over de transfers...die toen ook al niet lukte:

http://www.macosx.nl/?page=showarticle&art_id=293