msn 4 installeren

Hallooo allemaal,

Sinds vandaag werk ik met os x panther, en ik heb msn 3.5.1 gedownload
en kreeg bericht dat ik een nieuwe versie kon downloaden, namelijk msn 4. Dit heb ik gedaan
en als ik hem dan wil istalleren dan krijg ik een foutmelding omdat die andere in gebruik is.
Moet ik nu die oude verwijderen en dan die nieuwe installeren, of hoe doe ik het???
(ja, ben nog echt helemaal groen op os x gebied)

Alvast bedankt!!

Pandia :wink:

Ehm... in de MSN wereld ben ik dan weer niet zo thuis, kheb er wel meer klachten over gehoord... lijkt het je toevallig nix om Proteus te installeren? Draait ook prima, daarmee kun je niet alleen MSNers zien maar ook AOL, Yahoo Yabber en nog wat soorten chatprotocolletjes! Ben er helemaal blij mee zelf! Geeft ook weinig problemen! De gozer die het geschreven heeft, werkt nu bij Apple... dat geeft wel weer vertrouwen toch!? :lol:

zet de oude versie uit, sleep het naar de vuilnisbak en instaleer de nieuwe.

Als m$ MSN Messenger reclameert dat er een ander bezig is, dan komt dit omdat je de 3.5.1 nog draait, gewoon het programma stoppen is voldoende. Als je content bent met MSN4, dan kan je MSN 3.5.1 weggooien (te vinden op de harde schijf bij de programma's). Prullenmand in en prullenmand ledigen! (muis ingedrukt houden daarop, ofwel klikken met de ctrl-toets ingedrukt)

Vergeet vooral niet als je de dmg ‘geopend’ hebt, het programma te kopiëren van de virtuele schijf naar de map programma’s!! Iets wat ik al op vele plaatsen heb gemerkt is, dat de meesten dit blijkbaar niet snappen, waardoor elke keer ze M$ MSN willen openen, Schijfhulpprogramma wordt geopend, de dmg controleert, launched op virtuele RAM en dan pas het programma opengaat… Rommel dus :slight_smile: Onmiddellijk kopiëren naar de map programma’s en dan kan je de .dmg ook gerust weggooien.

Ik gebruik trouwens m$ MSN Messenger enkel maar als ik eens een bestand moet sturen (en soms om het ontvangen iets makkelijker te maken). Voor de rest maak ik gebruik van Adium (http://www.adiumx.com) Deze connecteert sneller dan m$, bij een test toen m$ prutste aan hun protocol viel m$ 24 keer uit op een half uur en Adium 2 keer, Adium heeft al heel lang de MSN 6 emoticons (nu eindelijk in m$ MSN 4), Adium ondersteunt de MSN avatars, met Adiuù kan je zelfs op meerdere MSN-accounts tegelijk ingelogd zijn en chatten! (m$ sluit dan alles af). Bovendien kan je onder Panther zelfs andere themes gebruiken voor Adium, je kan sowieso extra acties aan koppelen, screennames kiezen of emailweergaves, away messages, bvb spreken van “jan is online” als hij online komt, zodat je hem zeker niet mist als het je oog ontglipt is, etc. De contactlist is superflexibel, heel aanpasbaar én klein. Geen “groot” m$ MSN-scherm nodig, je chatprogramma wordt handig. Trouwens al gezegd dat Adium naast MSN ook AOL, Jabber, Yahoo! en vele andere aankan?

Proteus hoor ik ook vaak, maar is wel betalend toch? Dus dan maar liever niet, Adium is 100% open source en freeware.

Ah ja, M$ MSN vreet ook geheugen!!! Als je geen zware videokaart hebt, kan je het vergeten, of zoals mij best elk uur eens uitloggen omdat je je haren aan het uittrekken bent dat hij bijna al de RAM ook al vraagt en CPU-tijd om… berichtjes te sturen en te tonen :evil:

ik heb onlangs ook MSN 4 geïnstalleerd. gewoon van internet instructies volgen, die installatie programma's zijn normaal zo gemaakt dat de oudere versie wordt overgescreven. (die oudere versie mag niet actief zijn). Anders gewoon prullenbakje, ...

Thxxs allemaal, het is gelukt !! Het was idd niet zo heel moeilijk hahaha, ik ben ook even naar adium gaan kijken, dat ziet er ook leuk uit zeg, kan je daar wel chatten met iemand die op msn zit? Het is in het engels en mijn engels is niet zo heel geweldig.....

xxx pan :smiley: