MSN en osx 2.2

Daar mijn lieve vriendinnetje nog steeds geen apple heeft chatten wij onderling met msn. Maar sinds ik osx gebruik kan ik geen bestanden meer versturen. Ik krijg dan de onderstaande melding. [i:59b8bb2b62] e could not send this file because the connection is blocked. Please contact your network administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers. [/i:59b8bb2b62]

Ik heb op mijn router de firewall uitgezet en op mijn apple, mis ik nog ergens iets??? :roll:

Dit probleem heb ik ook!! ook al onder OSX 10.2.1. Soms lukt het weer wel en soms weer niet. Vaak (bijna altijd) als ik een bestandje probeer te versturen gaat degene naar wie ik het bestandje wil versturen offline. Ik geloof zelfs dat de MSN van die andere persoon dan crasht. (Wat wil je als je winows hebt... :wink: ) Ik heb ook nog niet de oplossing gevonden, iemand al wel??

Dennis

Ik heb dat probleem (soms) ook, maar ik het vermoeden dat het eerder aan de persoon (of liever computer van die persoon), waar je de file naartoe stuurt ligt. ...Maar snel hopen dat iedereen en alles iChat compatable wordt.....

Tja als msn ichat compitable wordt, hmm okay ik droom eventjes weg.

Weet je zeker dat je de Mac OS X firewall hebt uitgezet?

Systeem voorkeuren > Samengebruik > Firewall (uit zetten)
Kan je vriendin wel bestanden versturen naar andere personen? Kan jij wel bestanden ontvangen?

Adriaan

Als je toch bestanden wilt versturen download je vriendin toch gewoon aol/aim http://www.aim.com . Dan kan je via ichat gewoon bestanden sturen en zit jij lekker op iChat :) ;)

Ik wil ook met mijn vriendin kunnen chatten. kan dat ook met AIM

Ze kan wel van andere mensen bestanden ontvangen. En ja ik heb mijn firewall volledig uitgezet. :cry:

Natuurlijk kan dat ook met AIM. Dit programma was er een stuk eerder dan MSN. Vroeger ging het door het leven als AOL-messenger. Het ziet er alleen niet zo mooi uit als MSN (dat ziet er trouwens ook niet uit :) )

Ik zit op msn, maar het liefst zit ik op iChat (zeer kleine lijst), maar hoe overtuig ik dat al mijn vrienden met hun msn en netmeeting. Ik ben de enige met de Mac. Ze zullen roepen, koop dan PC, maar geen haar op mijn hoofd die … .... Dus ik w8 eigenlijk ook op tot iChat msn compitable wordt.