MSN installeren

nouw, heb dus vandaag mijn eerste apple product binnen (ibook) en wil meteen even msn installeren maar kom er gewoon echt niet uit. Als ik versie 4 van de microsoft site download krijg ik op mijn desktop een messenger.dmg bestand, als ik dat start krijg ik vervolgens zo'n viruele schijf msn messenger programma waarna ik msn kan gebruiken. Echter volgens mij is msn nog steeds niet geinstalleerd, ik kan het op de hd ook nergens vinden. Zou iemand me dit kunnen uitleggen?

Dit "schijfje" bevat het progje, deze moet je effe naar je prog-map slepen en klaar ben je.

Succes

:mrgreen:

Het MSN programma naar je Applicatie map op je harde schijf slepen. De meeste applicaties op MacOS X werken stand alone vanop om het even welke locatie. Maar het is gangbaar van ze in de applicatie map onder te brengen.

gewoon dat 'virtuele bestand' slepen naar de map 'Applications' Done!

Grtz Peach

Gewoon naar de Application/Programma's map slepen.

En .dmg bestand is een soort schijf die je can laden (mounten), wanneer het programma’s is geïnstalleerd mag je deze schijf weer verwijderen.

juist slepen: kijk overigens ook even naar andere msn-programma's dan die van msoft zelf! amsn en mercury zijn alternatieven die beter compatible zijn met de pc-versie, inclusief die k*t winks en plaatjes. Te vinden op versiontracker.com of macupdate.com

heel erg bedank allemaal, het is me nu gelukt. Vind toch wel dat ze dat iets duidelijker mogen uitleggen als je nog nooit met mac os hebt gewerkt kom je hier volgens mij zelf niet echt snel achter vooral niet als je van je 8 jaar al met windows werkt.

deze thread mag dicht wat mij betreft

Over een tijdje denk je er anders over. Even wennen aan OSX en daarna ben je Windhoos snel vergeten.

renik2 dit is zoals het zou moeten zijn 1 file slepen naar waar je hem wilt installeren in programs folder of subfolder daarvan dus en klaar is kees makkelijker kan niet ben ook half jaar switcher en echt OSX is veel intuitiever hoor.

[quote:f0045dcd5d="basiel"]renik2 dit is zoals het zou moeten zijn 1 file slepen naar waar je hem wilt installeren in programs folder of subfolder daarvan dus en klaar is kees makkelijker kan niet ben ook half jaar switcher en echt OSX is veel intuitiever hoor.[/quote:f0045dcd5d]

ik vind het ook niet fout ofzo, integendeel ik vind het ook wel goed gevonden. Maar als windows user kom je er niet echt snel achter dat het zo werkt. Er zou wel een klein schermpje mogen komen met een instructie als je zoiets voor het eerst tegenkomt vind ik alleen.

Vaak staat er ook: sleep dit bestand naar je Programma's folder

[quote:81a575104f="Renik2"]ik vind het ook niet fout ofzo, integendeel ik vind het ook wel goed gevonden. Maar als windows user kom je er niet echt snel achter dat het zo werkt. Er zou wel een klein schermpje mogen komen met een instructie als je zoiets voor het eerst tegenkomt vind ik alleen.[/quote:81a575104f]

Wel, sommige programmamakers doen dat ook wel, maar het is sinds 1984 al zo gewoon dat je programma’s gewoon neergooit waar je ze wilt hebben dat het voor elke Mac gebruiker vanzelfsprekend is wat te doen als deze een programma download: het programma, of de map met het programma en de databestanden, slepen naar waar je het wilt hebben en vervolgens het gecomprimeerde bestand (of ‘virtuele schijf’) weggooien.
Bovendien hebben Mac gebruikers een pesthekel aan ‘installers’ of onnodige meldingen, daarom begrijp ik ook niet waarom Apple de gebruikers nu martelt met een waarschuwing na elke download terwijl OS X al 4 jaar virusvrij is… ongehoord.

In OS X kun je trouwens nog steeds je programma’s ergens anders onderbrengen, net als met het oude systeem. Zelf heb ik een map voor spelletjes op een andere schijf, videoprogrammatuur staat verstopt in een multimedia map, etc.

Het grote voordeel van zo’n aanpak is dat als je je systeem opnieuw installeert je de programma’s niet opnieuw hoeft te ‘installeren’ zoals bij Windows. Én je kan natuurlijk de boel netjes ordenen. Als dat niet mogelijk was had ik nu geen 3000+ programma’s op mijn schijf (past dat overigens wel in een ‘Start Menu’?).

en ik vind dat m$ 'sleep dit naar je map programma's' er even moest bij vermelden!!

het is het enigste programma dat ik ken die op een dmg staat waar die vermelding niet bijsta! Dit vind ik kut, want vooral bij jonge gebruikers zie ik dat ze overal in slagen, maar dus MSN Messenger niet fatsoenlijk installeren. Ze runnen die steeds via de virtuele schijf zucht foutje vind ik van bij m$ :frowning:

M$ zou het er best bij mogen vermelden. Toch is dit een gevalletje RTFM (read the fucking manual". [quote:bd662d7303="Mac Help"]Mogelijk zijn bij het programma instructies geleverd waarin staat dat u het programma slechts naar het bureaublad of een map hoeft te slepen om het te installeren (u kunt het programma het beste naar de map 'Programma's' slepen).[/quote:bd662d7303] Okee, de instructies zaten er niet bij, maar toch. Hier staat ook meer over .dmg bestanden. Als je nou besluit om MSN eraf te knikkeren, omdat [url=http://www.mercury.to/index.php?sub=Mac]Mercury[/url] veel beter bevalt, sleep het programma dan gewoon de prullenbak in en zoek op MSN of messenger of er nog wat achter is gebleven.

Adium all the way baby, van de apple site te downen ;)

ik moet nu wel eerlijk bekennen dat ik msn er eens had opgezet, wou dat wel eens weten of dat beter was onder osx dan onder windows, het zag er beter uit, maar het blijft msn, maar nu moet ik wel zeggen dat dat er gewoon nog op staat, het is niet groot, en uiteindelijk stoort het me niet dat het er op staat. Dus je kan het ook gewoon negeren en Adium gebruiken ofzo voor moest je het niet zien zitten het er af te krijgen.

Maar the clean way, zoals ik al voor andere programma’s heb ondervonden, the app removen, en dan via spotlight naar restandjes zoeken, zal bij msn vooral MSN Messenger History zijn neem ik aan.

[quote:706b92b67b="3sje"]en ik vind dat m$ 'sleep dit naar je map programma's' er even moest bij vermelden!!

het is het enigste programma dat ik ken die op een dmg staat waar die vermelding niet bijsta! Dit vind ik kut, want vooral bij jonge gebruikers zie ik dat ze overal in slagen, maar dus MSN Messenger niet fatsoenlijk installeren. Ze runnen die steeds via de virtuele schijf zucht foutje vind ik van bij m$ :([/quote:706b92b67b]

Ik vind dat Microsoft het met MSN Messenger en Office prima gedaan heeft; gewoon een .dmg met een programma dat je naar de schijf kan slepen (bij MS Office X staat deze instructie er wél bij trouwens). Nee, Windows Media Player, da’s een minpunt. Dat komt met een gehate installer die nog om je wachtwoord vraagt ook. En totaal onnodig: als je het programma vanaf een andere computer kopieert werkt het ook.

nou volgens mij heb ik alles volgens dit forum gedaan, maar er blijft bij mij een virtuele messenger schijf op mn bureaublad staan. wanneer ik deze versleep naar programmas maakt ie gewoon een snelkoppeling.

dit heb ik gedaan:
msnmessenger gedownload. .dmg bestand naar programma’s gesleept en geopend. nu krijg ik al direct een virtuele schijf op mn desktop. en als ik deze dus versleep krijg ik een snelkoppeling.

wie weet wat ik fout doe? THNX

[quote:f3720b0635="Charlz"]dit heb ik gedaan: msnmessenger gedownload. .dmg bestand naar programma's gesleept en geopend. nu krijg ik al direct een virtuele schijf op mn desktop. en als ik deze dus versleep krijg ik een snelkoppeling.

wie weet wat ik fout doe? THNX[/quote:f3720b0635]

dit moet je doen: :wink:

• MSN Messenger downloaden
  • de .dmg openen (en dus niet naar programma’s slepen)
  • in de virtuele schijf die nu op je desktop staat zit MSN Messenger
  • deze MSN Messenger (die in die virtuele schijf dus) verslepen naar programma’s (je zal zien dat MSN nu gekopiëerd wordt ipv ‘gesnelkoppeld’)
  • als MSN nu netjes bij je programma’s staat mag je die virtuele schijf en die .dmg in de vuilbak gooien
  • klaar

Zo'n .dmg kan je vergelijken met een .zip bestand voor Windows. Je moet 'm dus eerst uitpakken. Hierin zit dan het bestand dat je naar programma's sleept en niet die .dmg zelf. Wat ik altijd doe is het progje installeren, de uitgepakte "virtuele schijf" verwijderen en het .dmg bestand naar een installers mapje slepen, dat ikzelf heb aangemaakt. En die map backuppen, handig!

Ik vind die "snelkoppeling" die Mac OS X maakt als je een schijf versleept naar een andere schijf een grof schandaal, zeker met gemounte .dmg images. Iets waar ik me nog steeds in vergis (OS 9 tijdperk hè)...

@Charlz:
Als je zo’n virtuele schijf naar je Programma’s map sleept zie je het ‘snelkoppelingspijltje’ bij je muiscursor verschijnen. Houd je de ‘alt’ toets ingedrukt, dan kopieert ie de .dmg (bij de cursor verschijnt een “+”). Handig voor programma’s die met data en documentatie recht op zo’n schijfimage staan.