MSN komt met versie 4

Jaaaaaaaaaaaaaaa

Eindelijk is Microsoft (na anderhalf jaar zeuren van de mac community) gekomen met versie 4. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Eindelijk een user-pic en webcam/audio support???

nee dus…

Microsoft heeft anderhalf jaar nodig gehad om de kleine bugs uit versie 3.5 te halen en presenteert dit als een geheel nieuwe versie 4.

Geen wonder dat ze hun prospects voor het uitbrengen van een nieuwe versie OS telkens moeten bijstellen. Want wat ik niet begrijp is, hoe het komt dat het voor de ontwikkelaars van MSN onmogelijk lijkt een techniek die ze al in huis hebben (kijk maar naar MSn versie 6.1 voor Windows) te implementeren op het Mac platform. Logisch is dat ze meer effort stoppen in “betaalde” paketten, zoals Office… maar mijn mening is dat je jezelf zo behoorlijk te kakken zet als professioneel software ontwikkelaar… doe dán NIETS (of maak een versie 3.5.3).

Dit was in ieder geval een behoorlijke domper.

Gelukkig kan ik nog altijd terugvallen opf Virual PC (inmiddels ook van Microsoft) en daar draait dan keurig MSN 6.1 hihihi. Maar ook werkt niet meer met de G5…

APPLAUS MICROSOFT

Ligt het nu aan mij of loop jij een beetje achter. Die versie 4.0 is reeds enkele weken uit en jouw reactie staat reeds meermaals op dit forum te lezen.

[quote:25c937aadb="Night"]Jaaaaaaaaaaaaaaa

Eindelijk is Microsoft (na anderhalf jaar zeuren van de mac community) gekomen met versie 4. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Eindelijk een user-pic en webcam/audio support???

nee dus…

Microsoft heeft anderhalf jaar nodig gehad om de kleine bugs uit versie 3.5 te halen en presenteert dit als een geheel nieuwe versie 4.

Geen wonder dat ze hun prospects voor het uitbrengen van een nieuwe versie OS telkens moeten bijstellen. Want wat ik niet begrijp is, hoe het komt dat het voor de ontwikkelaars van MSN onmogelijk lijkt een techniek die ze al in huis hebben (kijk maar naar MSn versie 6.1 voor Windows) te implementeren op het Mac platform. Logisch is dat ze meer effort stoppen in “betaalde” paketten, zoals Office… maar mijn mening is dat je jezelf zo behoorlijk te kakken zet als professioneel software ontwikkelaar… doe dán NIETS (of maak een versie 3.5.3).

Dit was in ieder geval een behoorlijke domper.

Gelukkig kan ik nog altijd terugvallen opf Virual PC (inmiddels ook van Microsoft) en daar draait dan keurig MSN 6.1 hihihi. Maar ook werkt niet meer met de G5…

APPLAUS MICROSOFT[/quote:25c937aadb]

En daarom gebruik ik nu: aMsn: http://amsn.sourceforge.net/

[quote:fd5c2546a4="fredmatrack"]Ligt het nu aan mij of loop jij een beetje achter. Die versie 4.0 is reeds enkele weken uit en jouw reactie staat reeds meermaals op dit forum te lezen.[/quote:fd5c2546a4]

het ligt aan hem… maar achja…

Laat lekker liggen en dl aMsn. Werkt perfect.....

mee eens amsn ook hier vele malen beter, alleen ook geen audio/video support helaas

[quote:7587975897="djdata"]mee eens amsn ook hier vele malen beter, alleen ook geen audio/video support helaas[/quote:7587975897]

tja… als je het wilt dan kan je gewoon AOL gebruiken voor je windowsgebruikers… Ik was namelijk niet onder de indruk van MSN cam op windows… het komt erop neer dat je 1 frame per 2 seconde hebt ofzo :S…

ja das niet veel idd, maar ja ik kan mijn vrienden , kennisen dus niet zover krijgen dat oerlelijke AIM te installeren, en ik moet toegeven het is vele malen lelijker dan msn voor xp

[quote:f89f923e6d="djdata"]ja das niet veel idd, maar ja ik kan mijn vrienden , kennisen dus niet zover krijgen dat oerlelijke AIM te installeren, en ik moet toegeven het is vele malen lelijker dan msn voor xp[/quote:f89f923e6d] yahoo misschien dan?

nieuw versie van adium lijkt me wel interessant. Buddy icons en file transfer voor msn! http://www.adiumx.com/ die zou over enkele weken komen begreep ik.

[quote:20d4d2f58a]One of our Gaim patch writers, Felipe Contreras (AKA shx), sent in a wonderful patch today that he’s been working on for some time. Aside from cleaning up a lot of the MSN code, we now have support for MSN buddy icons and file transfer! There are a few bugs to work out, but it’ll still be a couple of weeks until we release, so they’ll be sorted out.

I finally got fed up with the default events and actions for buddy pounces. The defaults were to send a message (which is blank, and therefore does nothing, by default) when the buddy signed on. I felt they could be smarter than that.

Now, when you right-click a buddy in the buddy list and add a buddy pounce, it will automatically pick some sane defaults. If the user is currently idle, “Return from idle” will be enabled. If the user is away, “Return from away” will be selected. And finally, if the user is offline, “Sign on” is selected. “Sign on” is the default if no other defaults were chosen. As these are, I believe, the more popular options, and fit the scenarios people use the buddy pounces for best, these “smart” defaults should save some time.

Also, the default action(s) are now set based off the previous pounce’s enabled action(s). Those of us who always unchecked “Send a message” and checked “Popup notification,” or something similar, should rarely have to change the actions anymore.[/quote:20d4d2f58a]

[quote:604462281f="addyboy"][quote:604462281f="djdata"]mee eens amsn ook hier vele malen beter, alleen ook geen audio/video support helaas[/quote:604462281f]

tja… als je het wilt dan kan je gewoon AOL gebruiken voor je windowsgebruikers… Ik was namelijk niet onder de indruk van MSN cam op windows… het komt erop neer dat je 1 frame per 2 seconde hebt ofzo :S…[/quote:604462281f]

dan doe je toch iets niet goed. 15fps A/V chat met msn is echt geen probleem met nieuwste msn

[quote:420d20fcb0="hanzwillem"][quote:420d20fcb0="addyboy"][quote:420d20fcb0="djdata"]mee eens amsn ook hier vele malen beter, alleen ook geen audio/video support helaas[/quote:420d20fcb0]

tja… als je het wilt dan kan je gewoon AOL gebruiken voor je windowsgebruikers… Ik was namelijk niet onder de indruk van MSN cam op windows… het komt erop neer dat je 1 frame per 2 seconde hebt ofzo :S…[/quote:420d20fcb0]

dan doe je toch iets niet goed. 15fps A/V chat met msn is echt geen probleem met nieuwste msn[/quote:420d20fcb0]

tja… ik zat ook maar tv te kijken en zag dat degene naast mij die aan het msnen was erg trage framerate had… maarja… mybe telefoonverbinding aan de andere kant… of heel langzame adsl ofzo…

[quote:8854d94211="addyboy"]

tja… ik zat ook maar tv te kijken en zag dat degene naast mij die aan het msnen was erg trage framerate had… maarja… mybe telefoonverbinding aan de andere kant… of heel langzame adsl ofzo…[/quote:8854d94211]

dat zou heel goed kunnen ik heb het alleen nog maar met heel snelle verbindingen geprobeerd, 100KByte/s enzo

:roll: Ja, die msn is dus al weeeeeeeeken uit he.

[quote:149450cdde="Night"]Gelukkig kan ik nog altijd terugvallen opf Virual PC (inmiddels ook van Microsoft) en daar draait dan keurig MSN 6.1 hihihi. Maar ook werkt niet meer met de G5...[/quote:149450cdde]

Ik heb iets gemist denk ik. Waarom werkt VPC niet op de G5? Dan mag M$ wel opschieten met VP7.

over VPC en de G5 processor:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=827904&product=vpcmac

[quote:6abcabbd1c="fredmatrack"]Ligt het nu aan mij of loop jij een beetje achter. Die versie 4.0 is reeds enkele weken uit .[/quote:6abcabbd1c]

Sorry hoor… ik moet ook werken en zit midden in een verhuizing privé… Kom er nu pas aan toe om het te schrijven. Erg?

aangezien het maar van microsh*t is en dat het maar een magere nieuwe msn is... is het je allemaal vergeven :-)

[quote:2ba9b8f235="MacBjorn"][quote:2ba9b8f235="Night"]Gelukkig kan ik nog altijd terugvallen opf Virual PC (inmiddels ook van Microsoft) en daar draait dan keurig MSN 6.1 hihihi. Maar ook werkt niet meer met de G5...[/quote:2ba9b8f235]

Ik heb iets gemist denk ik. Waarom werkt VPC niet op de G5? Dan mag M$ wel opschieten met VP7.[/quote:2ba9b8f235]

Ja je hebt wat gemist… maar in VP7 doet het het hoogstwaarschijnlijk wel. Het werkte in VPC 6 niet omdat de G5 een 64bit computer is, en geen 32…

[quote:84aebf5d41="yoann"]aangezien het maar van microsh*t is en dat het maar een magere nieuwe msn is... is het je allemaal vergeven :-)[/quote:84aebf5d41]

Precies! Het is een schande dat gratis software niet perfect is! Opknopen die lui! Hoe durven ze software uit te geven waar je niet voor hoeft te betalen, dat wel genoeg kan, maar niet aan alle verwachtingen voldoet! :smiley: