MSN Messenger 6.01 inlog probleem HELP!

Hoi,

Ik heb net de nieuwste versie van MSN Messenger geinstalleerd, maar… ik kan niet meer inloggen.
Ik vind dit echt onwijs irritant, dus wie kan me helpen?

Ik krijg een melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is, terwijl deze gewoon wel juist zijn. Ik had ergens op internet gelezen dat meerdere mensen dit probleem hadden met de vorige versie maar ik heb geen oplossing gevonden. Ik heb de nieuwste versie van OS X op m’n iBook G4 staan, voor de rest kan het nergens aan liggen volgens mij.

Moet ik misschien iets doen met sleutelhangertoegang doen ofzo? Ik zit op een INHOLLAND school en daar hadden ze al een keer m’n systeem sleutelhanger verwijderd maar msn bleef het daarna nog gewoon doen, ik krijg echter nog wel soms bij webmail, blackboard, hotmail of andere sites een waarschuwing dat het certificaat verlopen of niet vertrouwd is, druk ik op enter kan ik gewoon doorgaan, kan het misschien NU hier wel aan liggen ofzo? Nou ja, een heel verhaal maar wie kan mij een oplossing geven voor mijn msn probleem? Alvast onwijs bedankt!

Greets

capslock aan staan?

je logt toch wel op de "persoonlijke" manier in he?..dus niet zakelijke contactpersonen gelul..?

Probeer dit eens: Met spotlight "messenger" zoeken en alle messenger .plist files verwijderen.

Gewoon een dagje wachten en dan opnieuw proberen wil ook wel eens helpen.Ik kreeg dezelfde foutmelding als jou,de volgende dag was er nix meer aan de hand.Kreeg van de week weer de melding dat ik moest updaten naar een nieuwere versie,wat ik een maandje geleden ofzo volgens mij al gedaan had.Toch maar ff opnieuw geinstalleerd en het werkte weer.Was volgens mij precies de zelfde versie .

Messenger is erg onbetrouwbaar... neem gewoon een ander programma voor MSN (Adium, Proteus, enz...). Gratis en nooit gezeur met inloggen of verbroken verbindingen.

[quote:a49ad4511b="Zakske"]Messenger is erg onbetrouwbaar... neem gewoon een ander programma voor MSN (Adium, Proteus, enz...). Gratis en nooit gezeur met inloggen of verbroken verbindingen.[/quote:a49ad4511b] Ik vind proteus toch onbetrouwbaarder dan de Microsoft Messenger, maar ikzelf gebruik nu ook de officiele Microsoft Messenger omdat die gewoon veel sneller omkan met datatransfers, iets waar adium en proteus nog eens moeten aan werken.

Hey allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik heb dat met die plist dingen gedaan maar heeft niet geholpen. Moet ik misschien een live ID aanmaken ofzo? Ik heb toch al hotmail.com? Iemand nog suggesties? en capslock staat uit :stuck_out_tongue:

@Jello: met onbetrouwbaar doelde ik op de frequente problemen met inloggen en verbroken verbindingen in de Messenger van Microsoft. Voor de rest klopt je verhaal, datatransfers met die andere programma's is een pain in the ass.

Ik ondervind geen enkel probleem met Microsoft MSN op basis van verbindingen, inloggen... lijkt me ook niet logisch, als MSN niet kan inloggen is de fout aan het MSN netwerk en dan kan proteus ook niet inloggen ... lijkt me toch logisch niet?

[quote:63e7689b7d="Jello"]als MSN niet kan inloggen is de fout aan het MSN netwerk en dan kan proteus ook niet inloggen ... lijkt me toch logisch niet?[/quote:63e7689b7d] De verbinding in MSN Messenger is een stuk onbetrouwbaarder dan die andere programma's. Loop de discussiegroepen op internet maar na. Hier was het continu "verbinding verbroken", terwijl Proteus hier vreemd genoeg nooit last van heeft. Hoe verklaar je dat? :?

als ik het zo hoor... de timeout instelling en # keren dat het programma controleerd met msn.

[b:676b301ddd]stel[/b:676b301ddd]:
MSN connecteerd om de 2seconden met MSNserver
Proteus: om de 4 seconden

Dan zal MSN vaker een foutmelding kunnen geven van disconnected…

maar zoals gezegt zijnde, ik ondervind geen problemen… en volgens mij liggen de problemen ook nog eens toevallig bij die die draadloos zitten (ik zit ook draadloos maar dat terzijde)…

Niet draadloos hier, maar het zou inderdaad aan de instellingen van Messenger kunnen liggen. Alleen is dat de taak van Microsoft... niet van mij. Als ik de hele dag met allerlei instelingen wil spelen koop ik wel een pc. :wink:

Bij mij gebeurt het volgende: Ik start MSN Messenger op en krijg een foutmelding over dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet kloppen. Klik ik daarna op 'Opnieuw proberen', dan lukt het wel. En dit dus elke keer: eerste keer aanmelden mislukt, tweede keer lukt altijd wel. Iemand enig idee wat hieraan te doen is?

[quote:2fcdf47428="Borg"]Bij mij gebeurt het volgende: Ik start MSN Messenger op en krijg een foutmelding over dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet kloppen. Klik ik daarna op 'Opnieuw proberen', dan lukt het wel. En dit dus elke keer: eerste keer aanmelden mislukt, tweede keer lukt altijd wel. Iemand enig idee wat hieraan te doen is?[/quote:2fcdf47428]

kheb het zelfde probleem :? zéér ambetant!

Het duurt eeuwen voordat Messenger 6.0.1 hier verbinding heeft. Ik gebriuik het alleen voor noodgevallen. Aanmelden met aMSN 0.96 beta gaat als een speer en ik kan er nog mee cammen ook. De interface is spuuglelijk, maar het programma zelf schopt kont en kan ook veel meer dan Adium. Voor mij MSN-en met niets anders dan aMSN.