MSN Messenger kan alleen gebruikt worden als Administrator?

Ik heb van het weekend de stoute schoenen aangetrokken en de OSX versie van MSN Messenger gedownload en op m'n 17" iMac gezet.

Tot mijn stomme verbazing kunnen alleen gebruikers welke ‘beheerder’ (Administrator) bevoegdheden hebben MSN Messenger gebruiken. ‘Normale’ gebruikers kunnen MSN niet gebruiken. Het MSN icoontje blijft maar springen in de Dock en uiteindelijk wordt een “error code -600” gerapporteerd.

Een error code -600 betekent:
procNotFound No eligible process with specified process serial number

Ik heb geen flauw idee waar ik dit moet zoeken, ik heb van alles geprobeerd bij de betreffende gebruiker (SystemPreferences -> Accounts) maar niets helpt, totdat ik deze gebruiker dan ook maar Administrator maak en dan werkt MSN plotsklap.

Dit wil ik dus niet, een van de voordelen van OSX is juist dat je ook gebruikers kan aanmaken die het systeem niet kunnen beheren. MSN Messenger heeft blijkbaar een gebruiker nodig met veel privileges.

Op de Microsoft website staat dat tijdens het installeren een gebruiker nodig is met Administrator bevoegdheden, maar niets over benodigde bevoegdheden tijdens gebruik.

Heeft iemand een idee of dit ook meegemaakt? Alle hersenspinsels zijn welkom!

geen idee hoe dat komt ik ben geen admin maar toch doet ie het. Je kan beter Fire gebruiken. :wink:

Volgens mij kun je bij systeemvoorkeuren/samengebruik aangeven welke programma's een gebruiker mag gebruiken. Je kan dat per programma aangeven. Dat moet werken, tenminste bij mij werkt het zo.

Bedankt zover voor de reacties.

Ik heb al vanalles geprobeerd. o.a. :

• ‘handmatig’ de gebruiker rechten gegeven op MSN (via Accounts -> Bevoegdheden -> Programma’s)
  • gebruiker verwijderd, MSN geinstalleerd, gebruiker weer toegevoegd
  • lopen ‘rommelen’ met diverse bevoegdheden van deze gebruiker

Dat van die Samengebruik zal ik eens opzoeken, maar ik dacht dat dit alleen voor gebruik over het netwerk gold. Maar goed, het bekijken/proberen waard.

Download [url=http://www.sparktech.tk]MacMessenger[/url] of Proteus (even zoeken bij Versiontracker.com)

MSN Messenger is erg onstabiel met het verbinden en ik moest elke 5 minuten opnieuw onloggen…

Samengebruik is voor Netwerk toegang, staat los van programma's beschikbaar stellen voor 'lokale' gebuikers.

Het ziet er naar uit dat ik MacMessenger, Proteus, Fire of Gaim moet kiezen. 't bevalt me niets dat ik een tiener Administrator rechten moet geven zodat ze kan chatten met haar vrienden.

Bedankt voor de reacties

je hebt echt pech! Bij mij staat ie hele avond online, af en toe uitklappers, maar dat hebben peecee gebruikers ook. Hij MOET in principe werken.

Waar heb je vandaan gedownload?

Ik heb MSN Messenger gewoon gedownload bij Microsoft: http://www.microsoft.com/mac

Ik heb de Permissies hersteld, zelfs prebindings uitgevoerd. Allemaal zonder resultaat.

Ik draai MacOSX 10.2.6 op dit moment zonder Firewall…

Zelfs MacMessener weigert diens als je geen Administrator bevoegdheden hebt: “Een uitzondering van klasse NilObjectException is niet afgehandeld. Het programma moet stoppen.” is de foutmelding die het programma geeft.

Ik snap niet wat er aan de hand is. Ik heb ook diverse logbestanden door gezocht, weer zonder enige aanwijzing te vinden wat er mis is.

Ik heb nog geen enkel idee wat er mis is.

Ik heb bij Microsoft Support deze hulpvraag ook maar uitgezet. Volgens hun website krijg je binnen 24 uur reactie. Nu, die termijn is bijna verlopen. :? Ben benieuwd of ik nog iets te horen krijg.

Helaas, 48 uur zijn nu verstreken. Microsoft maakt (alweer?) z'n belofte niet waar :( Ik heb nog niets gehoord van de Microsoft Support desk...

Eindelijk email van Microsoft MSN Support ontvangen. Helaas, de 'default crap'; de-installeren en her-installeren. Alsof ik dat niet zelf al verscheidende malen heb uitgevoerd! Ik denk dat ik er maar de brui aangeef...