msn of andere pragramma's verwijderen.

hoe verwijder je msn of andere programma's van uw ibook? of hoe clean je uw ibook van spyware of virussen? is da mogelijk???

Spyware en virussen? NOT! .... die zijn er niet! Om programma's te verwijderen sleep je het icoontje uit het mapje Programma's naar de prullenbak!

Diotav

gewoon msn naar de prullenbak slepen vanuit de applicaties-folder. En er zijn geen virussen of spyware voor os x.

nee dat is niet mogelijk,

want dat kan je namelijk niet op je mac hebben.

en als je een programma wil verwijderen gooi je
het gewoon in de prullenbak en dan leeg je de prullenbak.

it’s so simple!

HS-L

en hoe komt het dat mijn ibook (60 gig) die nog niet volstaat zo traag gaat? is dat dan geen spyware of virus?

[quote:99179b9d37="arminas"]en hoe komt het dat mijn ibook (60 gig) die nog niet volstaat zo traag gaat? is dat dan geen spyware of virus?[/quote:99179b9d37]

Voldoende RAM aanwezig? Netwerkverbinding actief? Te weinig vrije HD ruimte? Open eens het programma “activiteitenweergave” in de map hulpprogramma’s dan zie je waar al je processoractiviteit naartoe gaat…

Spyware voor MAC OSX bestaat (nog) niet en virussen ook niet (geen enkel!) !

waar vind ik da?

Je gaat naar "applications" -> "utilities" en daar staat het tussen.

moet wel stom lijken, maar ik vind dat ni, heb ne ibook.

[quote:61cb968f6c="diotav"]Spyware en virussen? NOT! .... die zijn er niet! Om programma's te verwijderen sleep je het icoontje uit het mapje Programma's naar de prullenbak!

Diotav[/quote:61cb968f6c]
Lekker gemakkelijk gezecht! Waarom zijn er dan virus prog. voor de Mac?

Zoekfunctie gebruiken?

Wel das net het stomme de meeste virusscanners voor mac schade je systeem meer dan dat het ze goed doet.

En ik vraag het me ook af waarom ze er zijn, want ze zijn (nog) niet nodig!

Daaf

[quote:b4526b5db3="ThomasL"][quote:b4526b5db3="diotav"]Spyware en virussen? NOT! .... die zijn er niet! Om programma's te verwijderen sleep je het icoontje uit het mapje Programma's naar de prullenbak!

Diotav[/quote:b4526b5db3]
Lekker gemakkelijk gezecht! Waarom zijn er dan virus prog. voor de Mac?[/quote:b4526b5db3]

Omdat veel maccers contact hebben met windowszers die wel virussen met zich mee dragen en op die manier proberen de goede maccers, die ze dús krijgen van windowzers maar die dús geen enkel effect hebben, weer wat virussen helpen tegenhouden. Uit eindelijk voor the greater good.

Nou, dan zal ik per vandaag mijn Virus scan de laan uitsturen! Hoef ik daarop ook niet meer te wachten!

heel goed thomasl. weg ermee.

en arminas.
wat heb je voor een ibook?
kijk es bij het appletje en dan ‘over deze mac’
hoeveel mhz en hoeveel geheugen.

dan is al iets duidelijker hoe of dat trage erin geslopen zou kunnen zijn.
of misschien een free- of shareware programmaatje dat de cpu enorm bezig houd.
las ik er ook een paar van vandeweek…

virus scanners voor de Mac zijn er om je vrienden met windows een beetje te ontzien. Lekker hun ellende uit attachments vissen etc.

En omdat een heleboel mensen bang zijn en het graag willen. Vraag en aanbod…

Permissies herstellen al 's geprobeerd? Kan helpen met een trage Mac.

Applicaties -> Hulpprogramma’s -> schijfhulpprogramma

wat doet dat? en bestaat er zo niets als deformateren? of waar je uw mac terug snel mee kan maken, ik heb18 gig vol van mijn 60 gig, dus da kan toch ni zo traag zijn?

Is het weggooien van alleen het programma uit het mapje applications wel voldoende om een programma te verwijderen van je HD?

Als ik een programma weg wil gooien zoek ik ook de bijhorende bestanden op. O.a. in het mapje preferences en application support wil nog wel eens wat zitten.

Of is MacOs zo slim dat vanzelf te verwijderen?

Arco

[quote:e5f6edd2bb="arminas"]wat doet dat? en bestaat er zo niets als deformateren? of waar je uw mac terug snel mee kan maken, ik heb18 gig vol van mijn 60 gig, dus da kan toch ni zo traag zijn?[/quote:e5f6edd2bb] Dat heet defragmenteren, en dat hoef je niet te doen met een Mac. Een Mac regelt dat namelijk zelf.

Waarom je computer traag is kan door meerdere dingen komen, wellicht staat er een programma aan wat veel van je computer eist. Kijk eens in de map programma’s, daarin staat een map “hulpprogramma’s”. Daarin staat het programma “activiteitenweergave”. Hier staat precies wat er draait, en hoeveel Ram en processor-verbruikt het vraagt.