MSN op Mac?

Hallo allemaal, Ik denk erover om op een Apple / Mac verschil?) over te stappen, maar even een vraagje over MSN/hotmail. Kan ik de MSN/chat en of hotmail op een Mac gebruiken? Weet dat er wel een soortgelijk progamma is op een mac, maar zou jammer zijn als ik niet meer met mijn huidige MSN vrienden zou kunnen chatten wegens een conflict tussen de verschillende programma's..... Groetjes, David

Er zijn verschillende programma's voor de Mac waarmee je met je msn vrienden kan chatten.

Kijk eens op:

www.macupdate.com
www.versiontracker.com

Kan je het zelf opzoeken.

MSN Messenger 3.5 en MSN Messenger 4.0, gewoon te gebruiken op de Mac, geen probleem, soms problemen met files zenden via de chatwindow, geen webcam ondersteuning, minder smilies, maar verder fully functionable.... Gewoon overstappen, je zal verbaast zijn over het gemak van de Mac (WEL) OS 10.3.X draaien! Succes!

[i:67a2e0917e]Geen webcamoptie[/i:67a2e0917e] bij [b:67a2e0917e]MSN Messenger[/b:67a2e0917e] voor Mac is een gemis. Zo een mooi programma! Ikzelf moet voor gebruik van de cam [b:67a2e0917e]Yahoo Messenger[/b:67a2e0917e] gebruiken.

:apple: Apple is de hardware en MACINTOSH de software naam. MSN Mess..werkt zonder camera chatten en dat is zo langzamerhand een miskleun van Micro$oft...

Op dit forum staan ook verschillende artikelen over chatprogramma's. Zelf ben ik fan van Adium, handig alles onder 1 dak (MSN, ICQ, YAHOO en AIM). GEEN WEBCAM ondersteuning, helaas.

…en eeeh… volgens mij is Apple het merk, en zijn eMac (crt scherm) en iMac (tft scherm) typen/modellen…

Oh ja, als ik het goed heb begrepen komen er in september 2004 nieuwe iMac modellen uit. Dus misschien is het verstandig om nog even te wachten met de aanschaf.

Veel succes met de keuze.

@HerMAnKo

Apple (businessware) is het merk naam van de firma Mac( firmware) is de model family en MacOSX is de software

...en hotmail maakt geen enkel verschil of je dat nu op Mac doet of PC. Dat gebeurt uiteindelijk allemaal in een browser.

ik gebruik de laatste tijd adium! Vink echt superrelaxed werken! Maar aMSN en MSN van microsoft werken ook goed op de mac... :wink:

ik gebruik proteus! werkt erg fijn vind ik..

Apple is het bedrijf

Macintosh het model en daarvan afgeleid iMac, eMac, PowerMac.

De oorspronkelijke Macintosh lijn had een 680X0 Motorola processor en met de PowerPC van Motorola is de PowerMac lijn begonnen. Het grappige is dat de PowerBook (notebook/laptop) altijd al Powerbooks hebben geheten, behalve de allereerste: Macintosh Portable.
Kijk voor de modellen op www.apple-history.com

en voor Macintosh had je Lisa en de Apple II, IIe, GS etc.

Als je het met wintel vergelijkt.
Apple=Dell, Compaq
iMac=Dimension, Presario,
MacOS=windows XX

Apple is inderdaat het merk, het moederbedrijf, en Macintosh zijn de producten en het besturingssysmeem. Bovendien: een macintosh is een soort appel, zoals je die in de supermarkt koopt.. :)

geef mij maar amsn (amsn.sourceforge.net). werkt lekker onder macosx. je gaat toch geen mickeysoft product gebruiken op een apple ?

[quote:bfa68dcaf4="tomaski"]Je gaat toch geen mickeysoft product gebruiken op een apple ?[/quote:bfa68dcaf4] Tuurlijk wel...

al is het alleen maar om te laten zien dat je werkelijk ALLES kan met een Mac…

:wink:

[quote:9c35ae11d9="tomaski"] je gaat toch geen mickeysoft product gebruiken op een apple ?[/quote:9c35ae11d9] Waarom ook niet? Als MS Office 2004 (for Mac) goed werkt...?

Inderdaat Susanne. Als het werkt, waarom niet? Het Office pakket werkt redelijk voor mij.. Ik gebruik het niet voor mezelf, enkel om attachments van Mail te kunnen lezen, maar oke.. En MSN Messenger werkt ook hoor, als het moet. Ik word er regelmatig uitgekicked op msn, en ben toch wel overtuigd dat de oorzaak een fout in de scripting is, maar verder geen negatief commmentaar over MS producten voor Mac. Ik kan nog menig mensenoog verder open doen staan als ik zeg dat óók MS producten op Mac werken...

Precies, Office werkt prima op de Mac. Stel dat Office er niet voor de Mac zou zijn, zouden er dan minder mensen switchen van PC naar Mac? Lijkt me wel.

Je kan dus ook gewoon MSN Messenger voor Mac gebruiken om met je MSN-contacts te chatten. Verwacht alleen niet meer dan dat op Messenger voor Mac.
Daarnaast zijn er zoals genoemd alternatieven zoals Fire, Proteus, MacMessenger etc.
Probeer ze allemaal gewoon uit zou ik zeggen.
Zoek maar eens met de zoekfunctie op het forum, je zal echt een heleboel info tegenkomen over dit onderwerp.

[quote:4ec883c80d="MacBjorn"]Precies, Office werkt prima op de Mac. Stel dat Office er niet voor de Mac zou zijn, zouden er dan minder mensen switchen van PC naar Mac? Lijkt me wel. .[/quote:4ec883c80d]

inderdaad macbjorn, je hebt gelijk. als dat een reden kan zijn om te switchen, dan prima !