MSN opent zijn deuren voor AIM en Yahoo

De nieuwsflits op de homepage klopt niet helemaal. In het volledige artikel staat namelijk dat dit alleen gaat gelden voor de business editie die niet gratis is en voor bedrijfsnetwerken bedoeld is (i.c.m. Live Communications Server).

Wanneer het voor de consumer versie gaat gebeuren staat er niet, en of het dan uberhaupt tegelijkertijd ook op de Mac gaat werken, I wonder… :?

[quote:dab8c5401b="stijnbokhove"]De nieuwsflits op de homepage klopt niet helemaal. In het volledige artikel staat namelijk dat dit alleen gaat gelden voor de business editie die niet gratis is en voor bedrijfsnetwerken bedoeld is (i.c.m. Live Communications Server).

Wanneer het voor de consumer versie gaat gebeuren staat er niet, en of het dan uberhaupt tegelijkertijd ook op de Mac gaat werken, I wonder… :?[/quote:dab8c5401b]

Er staat: Microsoft, the world’s largest software maker, will open up its instant messaging software used by businesses, but consumers using its free MSN Messenger service will not get the same inter- operability, at least for now, said Taylor Collyer, a Microsoft marketing manager.

Dus de consumers nog niet, voorlopig tenminste…

MSN messenger zal niet dezelfde functies krijgen, waarschijnlijk geen file transfer en cam en plaatjes

Het bericht klopt mijns inziens ook niet.

Alleen “Live Communications Server” dat in bedrijfsnetwerken kan worden gebruikt, krijgt deze mogelijkheden. 2 keer wordt zelfs gezegd dat MSN messenger voor consumenten die niet zal krijgen, en over iChat wordt al helemaal niet gesproken.

Ik wil graag weten wanneer ik eindelijk met m'n MSN-account van iChat gebruik kan maken en in iChat met mijn MSN-vrinden kan chatten.

Op Webwereld stond er gisteren ook een artikel over...

http://www.webwereld.nl/nieuws/19028.phtml

@fotogravizer: dat gaat voorlopig dus niet gebeuren. forget it.

de maker van proteus is door apple aangetrokken om aan ichat te werken

en ik neem aan dat je proteus kent(chat app voor msn.aim.yahoo.icq.gadugadu(wat dat ook is)en jabber)

en de rede waroom apple nog geen msn functie in ichat heeft gestopt is omdat ze in de states toch allemaar aol gebruiken en nu europa voor meer winst zorgt willen ze de klanten tevreden houden
dus ik heb nog hoop voor een msn functie in ichat

[quote:488afb2510="colpolyp"]Het bericht klopt mijns inziens ook niet.

Alleen “Live Communications Server” dat in bedrijfsnetwerken kan worden gebruikt, krijgt deze mogelijkheden. 2 keer wordt zelfs gezegd dat MSN messenger voor consumenten die niet zal krijgen, en over iChat wordt al helemaal niet gesproken.[/quote:488afb2510]

@colpolyp
Er staat niet dat ze het niet zullen krijgen, maar voorlopig in ieder geval niet…

[quote:ff3287a484="Ijope"]de maker van proteus is door apple aangetrokken om aan ichat te werken

en ik neem aan dat je proteus kent(chat app voor msn.aim.yahoo.icq.gadugadu(wat dat ook is)en jabber)

en de rede waroom apple nog geen msn functie in ichat heeft gestopt is omdat ze in de states toch allemaar aol gebruiken en nu europa voor meer winst zorgt willen ze de klanten tevreden houden
dus ik heb nog hoop voor een msn functie in ichat[/quote:ff3287a484]

de rede dat apple geen msn in iChat stopt, is omdat ze dat alleen doen als het MSN protocol een open standaard wordt… hebben ze zelf aangegeven dacht ik… (kan even geen link vinden, maar ik meen het ergens gelezen te hebben)

het positieve aan dit verhaal is dat er beweging is. De instant-messaging weeld is erg complex en er gaat loeiveel geld in om. Even geduldig afwachten.... dat is inmiddels een tweede natuur geworden van de trouwe Mac-gebruiker.

Het klonk dus even veel belovend maar er veranderd dus helemaal niets voor ons, de oudhollandsche blij met een dood vogeltje bericht lijkt mij :)

wat macbjorn ook al zegt: het is een klein beginnetje. als het integreren van IM diensten een succes blijkt (wat volgens mij wel gaat lukken) dan zullen misschien AOL en Yahoo ook wel gaan samenwerken qua messengers voor consumenten en misschien doet ome Bill dan ook wel mee.