na een onverwacht eenvoudige aansluitprocedure gebruik ik nu al een tijdje mijn macje op mijn kamer. Wat aanvankelijk hoogst zelden gebeurde wordt nu eerder regel dan uitzondering, vandaag (tot nu toe 3 uur achter de computer) al 3 keer, msn valt uit. De verbinding met het netwerk zou verloren zijn gegaan. Nogal typisch, want geen enkele andere applicatie die gebruikt van die verbinding meldt op dat tijdstip hetzelfde. Ik gebruik nu msn 4 van mactopia, heb osx10.2.8, eventuele andere interessante opties? Fire heb ik gehad maar was bijzonder gebruiksonvriendelijk, althans mijn mening.
Vragen zijn dus: 1) hoe komt dit, en wat is er aan te doen?
2) zijn er betere alternatieven die wellicht beter met dit soort problemen om kunnen
gaan?
Ohja, tijdens het schrijven van dit bericht is er nog een keertje bijgekomen hehe
vraag 1 weet ik niet
vraag 2 [url=http://www.proteusx.com/download.php]proteus[/url] is de beste msn app
kan veel meer dan de standaard msn
of [url=http://amsn.sourceforge.net/modules.php?name=Downloads]amsn[/url] is ook goed maar proteus is beter
Ijope, het is nogal een meing die je daar geeft... er zijn nog veel meer MSN aplicaties. Zo is FIRE ook een bekende en moeten we zeker AdiumX niet vergeten. Die heeft een indrukwekkende beta. Zelfs MacMessenger is er nog.
Moet inderdaad zeggen dat de officiele client van MS er weleens uitknalt, bij 3.5 veel vaker dan 4.0. Ik zou zeggen probeer eens een van de alternatieve clients hier in verschillende posts genoemd. Ik ben zelf erg te spreken over AdiumX, maar goed… je kunt het alleen weten door het te testen!
Al jaren Proteus gebruiker en wil geen andere meer.
En ja die vliegt er ook wel eens uit maar dat ligt dan meer aan de MSN server die weer eens cap is.
Je kan dat controleren door aan windows vrienden te vragen of zij er nog wel in kunnen, meestal niet dan dus, en dan ligt het aan de server van ome Bill.
Ik heb zelf geen draadloos netwerk hier maar gewoon een adslverbinding maar snap de timeouts niet. het gebeurt heel plotseling, dus ook niet als gevolg van een soort powersafe-stand ofzo.
Heb nu Proteus gedownload die het overigens ook niet altijd doet, maar beter dan msn. Het vervelende vind ik echter wel aan Proteus is dat de mensen die ik ooit moedwillig heb verwijderd danwel geblokkeerd nu ineens weer terugkeren in mijn lijst hehe.
Nu is dit forum natuurlijk niet bedoeld om haat en verderf te zaaien, maar ik baal er behoorlijk van hehe.
What should i do? Eigenlijk gaat dit nu weer over applicaties en niet netwerken, maar toch. welk programma heeft dit niet? Het probleem komt waarschijnlijk omdat ik thuis nog steeds msn 6.2 voor pc gebruik. Als ik daar online kom zijn deze mensen geblockt, terwijl ik ze op mijn kamer met proteus allang uit de lijst heb gegooid dan wel ge-ignored. Gooi ik ze uit de lijst, dan spreken ze me de dag erna weer aan, delete ik ze dan, staan ze er een minuut later weer in. Dat klopt dus niet.
Ik zit met juist het zelfde probleem alle zat, het ligt aan je e-mail adres (bij mij in alle geval )
ik heb een nieuw e-mail adres aangemaakt en het is nooit nog tevoren teruggekomen
Maar Macmessenger hebben ze ook maar hun kl…te aan geveegt hoor!